Onboard lydkort - vil/vil ikke...
Fra : Annie & John

Dato : 20-07-02 22:27

På samme maskine har jeg Windows 98 installeret på den ene HD og Windows ME
på den anden - bundkortet er et Soltek SL-75 KAV, med onboard lydkort.

Fik ved en fejltagelse (en sen nattetime) indlæst driverne til et Creative
lydkort til Windows 98, da lydkortet var holdt op med at fungere.
Fjernede driverne igen.
Installerede de sidste nye drivere til VIA AC 97.
Lydindstillingerne er korrekte i bios.
Stadigvæk ingen lyd.
Fjernede samtlige drivere samt oplysningerne i registreringseditor og gentog
manøvren med fjernelse/installation af lyd i "tilføj/fjern
Windows-installation", geninstallerede Windows 98 etc.
Jeg har stadigvæk ingen lyd.

"I enhedshåndteringen står der (stadigvæk) under "generelt" for Via AC 97
følgende:

Via AC 97 Audio Controller (WDM)
Status for enheden:
ntkern.vxd, mmdevldr.vxd indlæseren til denne
enhed kunne ikke indlæse enhedsdriveren (Code 2).

Du kan løse dette ved at klikke på opdater drivere og opdatere driverne."

Men det hjælper ikke.

Lyden virker perfekt i Windows ME!?

Hvordan kan jeg få lyden igen i Windows 98???

Venlig hilsen
Annie

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-07-02 17:13

"Annie & John" <inni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3d39d535$0$56257

> Hvordan kan jeg få lyden igen i Windows 98???

Har du efterfølgende installeret anden hardware i maskinen?

Det kunne tyde på en irq konflikt. Win me er bedre til at håndtere fælles
irq end 98 er. Når du booter op, kan du se, hvilke irq, de forskellige
enheder benytter. Tryk evt. på pause, hvis det går for stærkt.

Alternativt kan du fjerne eventuelle netkort og andre enhedsdrivere, og så
installere lyddriveren igen. Derefter installer du igen de andre drivere og
krydser fingre..

Claus