oprettelse af 600 brugere på NTserver
Fra : Søren Bendixen

Dato : 14-02-01 22:10

Hej,
jeg skal oprette en ordentlig bunke elever på et NT-netværk med brugernavn
og kode. Det drejer sig om ca. 550-600 elever der skal oprettes min. 1 gang
om året. Findes der et stykke software, der kan løse denne opgave med at
importere og administrere så mange brugere, på en elegant og nem måde?

På forhånd tak.

/Søren Bendixen

Fra : Flemming Riis

Dato : 14-02-01 22:26

On Wed, 14 Feb 2001 22:10:27 +0100, "Søren Bendixen"
<lowtec@lazyØØØ.dk> wrote:

> [...]
>om året. Findes der et stykke software, der kan løse denne opgave med at
>importere og administrere så mange brugere, på en elegant og nem måde?

addusers fra ntreskittet

fut sat til dk.edb.system.ms-windows.server da det er et MS/OS problem
og ikke netværks relateret

Fra : Peter Kilsgaard

Dato : 15-02-01 09:26

Hej Søren

Du kan bruge et program der hedder NT user wizard.

Det var da ikke så galt, med vedhæftede zip filer har jeg oprettet
omkring 2300 elever, det kan oprette brugere fra en tekst fil men se med
følgende dokumentation, eller mail mig så vil jeg gerne hjælpe.

Da jeg af en eller anden grund ikke kan sende filer over 1000kb så sender
jeg
programmet over flere gange, zip filerne skal selvfølgelig udpakket i det
samme
bibliotek.

PS. programmet skal installeres på din PDC, ellers virker det ikke helt.
/Peter

Fra : Peter Kilsgaard

Dato : 15-02-01 09:26

Hej Søren