Utæt akvarium
Fra : Leif Pedersen

Dato : 20-07-02 08:13

Jeg har et akvarie der i nat er blevet utæt. Det er ca. 3 år.
Da det gamle blev utæt, købte vi så det nye, dengang sagde forsikringet at
det ikke dækker når det er langsom sivende, heldigvis skedte der ingen
skade, men denne gang er der forsvundet ca. 50 L på ca. 7 timer. Det står på
et trægulv.
Spørgsmåler er så hvad er langsom sivende og hvad er ikke langsom sivende,
hvor ligger skillegrænsen.?

Hilsen

Leif Pedersen

Fra : Carsten Gall

Dato : 20-07-02 09:11

Leif Pedersen <leif-pedersen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d390dc0$0$233$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> [...]

> et trægulv.
> Spørgsmåler er så hvad er langsom sivende og hvad er ikke langsom

Det bør du nok spørge om i en jura gruppe.
Men jeg vil da gerne give et bud.
Jeg mener at der står i min police, en pludselige uforudset ustrømmen af
vand,
det vil jeg mene er hvis hele baljen bliver tømt inden for nogle få
timer.
Men det styre du vel selv, du behøver vel ikke at fortælle dem at det er
sket over 7 timer,
fortæl dem at du havde været ved akvariet og alt var i den skønneste
orden, du hører pludseligt
at vandet plasker ned på gulvet og at inden du har fået det tømt af, er
der løbet x antal liter ud på gulvet.

Det tangerer måske forsikringsfusk, men de lægger selv op til det, med
alle deres forbehold, for hvem
lægger frivilligt gulv til enten en hurtig eller langsom udsiven af vand.

Carsten

Fra : Pia

Dato : 20-07-02 11:28

Du kan måske få mere hjælp her.