Guppyunger, kønsmodne
Fra : Ulla B. Sander

Dato : 14-02-01 21:47

Er der nogle i gruppen der kan fortælle mig, hvornår guppyunger er
kønsmodne.
Jeg har flere unger i div. aldre.
De ældste unger er 3 mdr. gamle. Det er hunner. Kan jeg sætte dem sammen med
en han.
Jeg var iøvrigt meget glad for Morten L, Tejlgaard Hansens indlæg om gubbyer
010201,
som gav mig en god information om Guppyer, jeg manglede bare lige dette
spørgsmål.

Venlig hilsen
Ulla Brinch Sander
ubs@teliamail.dk

Fra : Morten Hansen

Dato : 14-02-01 23:01

Hej Ulla

En gylden regel siger at guppyer skal være ca. 3 måneder før de er
kønsmodne. Det er dine guppyer, så hvis du vil have unger er det bare at
smide dem ned til hannerne og vente én måneds tid. Jeg har dog selv et
akvarium hvor jeg holder vandet på 19-20 grader og her går der lidt over en
måned før de nedkommer. Held og Lykke med dit opdræt.

Med Fiskelige Hilsner
-Morten