mini-bigballer
Fra : Maria og Søren Jakob~

Dato : 18-07-02 19:05

Hvor mange baller halm svarer en mini-bigballe til, bare sådanne ca.????

Josefine

Fra : Gitte & Thorleif

Dato : 18-07-02 19:34

Jeg mener at de vejer ca. 150 kg. Så en 10 - 12 stk. vil jeg tro.

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-07-02 12:08

Gitte & Thorleif wrote:
> Jeg mener at de vejer ca. 150 kg. Så en 10 - 12 stk. vil jeg tro.

De vejer mellem 200 og 300 kg. (nok mest i retning af 200). Så omkring
20-30 små i en mini-big er sikkert ikke helt forket. (Hver skive er ikke
langt fra at veje det samme som en lille balle).

-dennis

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 20-07-02 01:16

"Dennis Thrysøe" <dt@netnord.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> De vejer mellem 200 og 300 kg. (nok mest i retning af 200). Så omkring
> 20-30 små i en mini-big er sikkert ikke helt forket. (Hver skive er ikke
> langt fra at veje det samme som en lille balle).

Vi regner også ca. 250 kg for en bigballe og en skive eller halvanden af den
som en almindelig balle.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Jacob Stensgaard

Dato : 20-07-02 08:58

"En minibig ( 80x80) vejer 1 kg pr. cm halm ved en normal presningsgrad..
Dvs. er ballen 180.. Ja så vil den veje ca 180 kg.. Presningsgraden kan du
kontrollere ved at stikke et stykke metalrør ind i ballen fra siden.. Det
skal helst ikke kunne la` sig gøre med alt for stor lethed..

Bigballer.. vejer ca. 2,5 kg pr cm. Dvs er ballen 2 M lang, vil den ca veje
500 kg..

Men husk det kommer også an på vandprocenten på jeres halm/hø/ensilage...

Jacob Stensgaard ( som kører big og minibig presser i høst )

Fra : Charlotte Andersen

Dato : 29-07-02 12:03

Ca. 3-5 vil jeg skyde på.