Fremmede alfabeter
Fra : Allan Unnerup

Dato : 18-07-02 15:01

Hvordan skriver jeg polske bogstaver på min hjemmeside?

Jeg har set en hjemmeside skrive
for russiske bogstaver, men det virker vel kun i Internet Explorer.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Claus Sørensen

Dato : 19-07-02 11:40

Allan Unnerup wrote:

> Hvordan skriver jeg polske bogstaver på min hjemmeside?
>
> Jeg har set en hjemmeside skrive
> charset=windows-1251">, for russiske bogstaver, men det virker vel kun i
> Internet Explorer.

Brug istedet ISO8859-2, som dækker Central- og Østeuropa. De fleste browsere
kan håndtere ISO8859-X tegnsættene, hvor den mest udbredte er ISO8859-1,
som vi blandt andet benytter til dansk.
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : KGB

Dato : 18-08-02 22:17

"Claus Sørensen" <cs@chbs.dk> skrev i en meddelelse

> Brug istedet ISO8859-2, som dækker Central- og Østeuropa. De fleste
browsere
> kan håndtere ISO8859-X tegnsættene, hvor den mest udbredte er ISO8859-1,
> som vi blandt andet benytter til dansk.

Hvad gør man så hvis man skal bruge såvel ISO8859-2 & ISO8859-1 ?

> Claus Sørensen / (_ . al kommunikation er baseret på

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Kai Birger Nielsen

Dato : 19-07-02 11:39

In <lSzZ8.12014$Yf1.813199@news010.worldonline.dk> "Allan Unnerup" <alu@udkik.dk> writes:

> [...]

>Jeg har set en hjemmeside skrive
>for russiske bogstaver, men det virker vel kun i Internet Explorer.

Du bruger unicode, se et eksempel her:
http://hjem.get2net.dk/bnielsen/unicode.html

mvh Birger Nielsen (bnielsen@daimi.au.dk)