Bøger om baby for barnet.
Fra : Iben Holst

Dato : 18-07-02 13:37

Hej !

Jeg er gravid i 6. måned og forsøger lige så stille at varsle en ny ankomst
i familien til vores søn på 3 1/2 år. Foreløbig fanger han den slet ikke,
men jeg vil godt have at han er forberedt så godt som
muligt på, at der vil ske en omvæltning for familien og hvad det egentlig er
der kommer .....

Vi har før haft rigtig god hjælp via bøger f.eks. i forbindelse med at lære
at begå sig i trafikken. Ligesom da han tidligere pludselig blev ked af at
gå i børnehave og det kom til at gå forrygende efter at have læst nogle
bøger om børnehaver for ham ...
Og så tænkte jeg at det kunne have samme gavnlige effekt i denne situation;
så jeg ville høre om der er nogle som kan anbefale højtlæsningsbøger (helst
med tegninger / billeder) vi kan låne på biblioteket ??

Iben

Fra : Bambi72

Dato : 18-07-02 13:58

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(helst
> med tegninger / billeder) vi kan låne på biblioteket ??

Hi Iben

Jeg kan huske dengang min ældste skulle være storesøster for første gang,
der drønede jeg ned på biblioteket og tog en snak med en bibliotekar...Jeg
kan på nuværende tidspunkt ikke huske titler eller noget, men husker at
bibliotekaren havde et væld af mulige bøger, der var rigtig gode...

Så mit råd er simpelt ned og snakke med bibliotekaren, de er gode til at
rådgive om hvilke bøger der passer til netop din søns alder

Mvh.
Bambi72

Livet er ikke altid lige fedt : http://www.bambi72.dk

Fra : DavMar

Dato : 18-07-02 15:12

"Iben Holst" <ria@os.dk> skrev i en meddelelse
> Hej !
SNIP
> [...]
(helst
> med tegninger / billeder) vi kan låne på biblioteket ??

Hejsa

Vi havde meget stor glæde af bogen "vi skal ha' en baby" af Gunnilla
Hansson, da vores datter på dengang 2 1/2 år skulle være støresøster.

VH Maria

Fra : Line Illum Mundus

Dato : 19-07-02 21:46

Hej Iben.
Da min datter skulle være storesøster i samme alder som din søn, købte jeg
bogen "Bli'r jeg så en storesøster?". Den er utrolig sød og virkelig god til
hygge-godnat-læsningen. Og ellers,- lad det komme af sig selv, det skal nok
gå op for din søn, hvad der skal ske. Måske kan man også forberede for
meget?????
Mange hilsner,
Line.

Fra : Iben Holst

Dato : 22-07-02 09:14

Hej !

Mange tak for jeres svar - nu har jeg lidt at gå efter ...

> Måske kan man også forberede for meget?????

Ja det er jeg ikke i tvivl om at man kan, men jeg håber jeg kan finde en
gylden middelvej. Det skal heller ikke være sådan at min søns liv allerede
nu kun skal omhandle at der komme et nyt familiemedlem som kræver megen
opmærksomhed...

Iben