VPN soho77
Fra : SNE

Dato : 17-07-02 21:46

Hi All !
Jeg håber der er een derude der kan hjælpe mig, med mit lille prob...
Jeg har en soho77 fra Tiscali, på den vil jeg gerne have så man kan lave VPN
forbindelser IND på mit netværk udefra.....
Er der noger der har erfaringer eller link, inden for området, tages der
imod dem med kyshånd.......

mvh SNE

Fra : Henrik Larsson

Dato : 17-07-02 22:02

> [...]
> forbindelser IND på mit netværk udefra.....
> Er der noger der har erfaringer eller link, inden for området, tages der

Hvis du mener at du vil terminere VPN forbindelsen i routeren så kan det
ikke lade sig gøre. Der skulle du have haft en Cisco 827 istedet.

Mvh Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-07-02 09:00

"SNE" <sune.e@tiscali.dk> writes:

> Jeg har en soho77 fra Tiscali, på den vil jeg gerne have så man kan lave VPN
> forbindelser IND på mit netværk udefra.....

Hvad for noget VPN vil du have? Jeg har haft held til at sætte noget
IPsec (baseret på FreeS/WAN - se <http://www.freeswan.org/>) op bag
sådan en fætter med NAT. Den NAT'er det tilsyneladende korrekt.

--
Jacob - www.bunk.cc
It's ten o'clock; do you know where your processes are?

Fra : Svend

Dato : 18-07-02 09:42

"SNE" <sune.e@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelser IND på mit netværk udefra.....
> Er der noger der har erfaringer eller link, inden for området, tages der

Det kan du godt, jeg har selv brugt ipsec gennem denne router med en
software klient på min pc. Du skal sørge for at give din pc ip adresse
192.168.1.2, før i tiden var tiscali's routere sat op til at forwarde al
trafik til denne adr., jeg ved ikke om det stadig er tilfældet.

--
mvh Svend