Fejl på SQL Server
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-02 15:31

Hejsa..

Jeg får nedenstående fejl.. hvad kan gøres?

Der er oprettet en bruger der har adgang til databasen. Der er oprettet en
ODBC forbindelse som også virker... Uanset hvilken bruger jeg benytter, så
kommer den med nedenstående fejl...

[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user
'WEB01\IUSR_WEB01'.

--
Niels Henriksen
Softwareudvikler

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-07-02 16:09

"Niels" <noway> wrote in message
> [...]
> kommer den med nedenstående fejl...
>
> [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Login failed for user

Du har en webserver der hedder WEB01
IIS bruger en NT user der hedder IUSR_WEB01 til at få adgang til din servers
ressourcer
Working as designed

Hvordan er din ODBC opsætning?
Er det med en NT user eller en MSSQL user?
Hvilken user bruger under opsætning af ODBC
Btw vær opmærksom på at du for en bedre perfomance ved at bruge
DSNless/OLEDB

Hvordan er er MSSQL installeret - med NT authentication eller blandet
MSSQL/NT?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Niels

Dato : 17-07-02 22:09

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvilken user bruger under opsætning af ODBC
> Btw vær opmærksom på at du for en bedre perfomance ved at bruge

Jeg lavede en dsnless.... og det spiller nu bare... takker

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel