Barsels-start
Fra : Iben Holst

Dato : 17-07-02 12:03

Hej !

Jeg er lidt usikker på hvordan man regner ud hvornår man skal gå på barsel i
forhold til sin formodentlige termin.

Tager man bare terminsdagen og tæller 20 hverdage baglæns ?

Iben

Fra : vagn torup

Dato : 17-07-02 14:15

Hej Iben
Så vidt jeg ved tæller man 4 uger fra dagen, altså 28 dage.
MVH Rikke

Fra : Ghita

Dato : 17-07-02 17:38

"vagn torup" <vagntorup@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Iben
> Så vidt jeg ved tæller man 4 uger fra dagen, altså 28 dage.

Og indefor nogle fagområder er det 8 uger før forventet fødsel

Ghita

Fra : Iben Holst

Dato : 17-07-02 19:27

> Så vidt jeg ved tæller man 4 uger fra dagen, altså 28 dage.
> MVH Rikke

Er det så incl. eller excl. lør- /søndage ?

Iben

Fra : vagn torup

Dato : 17-07-02 19:37

> Er det så incl. eller excl. lør- /søndage ?
>

> Iben
>
> Hej
Det er alt inklusive. Du tager simpelthen din kalender og finder din
terminsdato ex 21/12 og så tæller du 28 dage bagud. Om det er påske, pinse,
jul osv er ligegyldig.
MVH Rikke

Fra : Iben Holst

Dato : 18-07-02 10:34