cryptico/crypticore og Bruce Schneier
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 17-07-02 11:44

Nyt fra vores egen lille andedam. Bruce Schneier omtaler Cryptico
(kaosteori og kryptering...) i seneste udgave af Cryptogram:

The Doghouse: Cryptico

I only need to quote from the press release: "Combining chaos
mathematics and computer science, the Danish company Cryptico has
developed a new breakthrough encryption algorithm, which is superior to
all existing solutions on the market. The company's CryptiCore (tm)
product is able to encrypt at a speed of 1Gbit/second, which is between
5 and 10 times faster than other algorithms. The company has filed
extensive patent applications on the technology."

And, by the way, "The technology is being backed up by internationally
recognized experts." No names were provided, of course.

I am continually surprised that people still fall for this stuff.

<http://www.2minvest.com/news.asp?id=216>

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-07-02 11:55

Ole Michaelsen wrote:

> [...]
> 5 and 10 times faster than other algorithms. The company has filed
> extensive patent applications on the technology."

Hvis hastigheden var det eneste kriterie ville jeg da hurtigt
kunne konstruere den optimale krypteringsalgoritme. Det undrer
mig, at der ikke nævnes et eneste ord omkring sikkerheden.

> [...]
> recognized experts." No names were provided, of course.
>
> I am continually surprised that people still fall for this stuff.

Ifølge den side har min vejleder været med til at udvikle
algoritmen, så nu ved jeg da, hvem jeg skal spørge efter
ferien.

For sending spam use mailto:razrep@daimi.au.dk
or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 17-07-02 10:46

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

> Ifølge den side har min vejleder været med til at udvikle
> algoritmen, så nu ved jeg da, hvem jeg skal spørge efter

Og han er en international anerkendt ekspert!
Dog læste jeg det som at han bare havde kigget på den og ikke
kunne finde nogen umiddelbare fejl, *ikke* at han garanterede
noget som helst.

/L
'Faith without judgment merely degrades the spirit divine.'

Fra : Kasper Dupont

Dato : 29-08-02 09:00

Kasper Dupont wrote:

> Ifølge den side har min vejleder været med til at udvikle
> algoritmen, så nu ved jeg da, hvem jeg skal spørge efter
> ferien.

Min vejleder kunne desværre ikke fortælle ret meget. Han
vidste da godt hvad det drejede sig om, men Cryptico har
af ukendte årsager besluttet, at algoritmen skal holdes
hemlig indtil vidre.

> Hvis hastigheden var det eneste kriterie ville jeg da hurtigt
> kunne konstruere den optimale krypteringsalgoritme. Det undrer
> mig, at der ikke nævnes et eneste ord omkring sikkerheden.

Jeg fik det indtryk, at når der ikke snakkes meget om
sikkerheden, skyldes det, at de endnu ikke ved noget om,
hvorvidt algoritmen er sikker. Og med firmaets nuværende
økonomiske situation er det ikke sikkert, vi nogensinde
hører mere til det.

or mailto:mcxumhvenwblvtl@skrammel.yaboo.dk