Visning af HTML eksempler
Fra : Lene Lauritsen

Dato : 17-07-02 09:40

Jeg er skribent på en hjemmeside og har skrevet en artikel om
hvordan man laver hjemmesider. For at vise tags'ene har jeg brugt
&lt; og &gt; som erstatning for < og >
Men jeg har fået besked fra redaktøren om, at der er problemer
med at vise disse tags. Er der nogen der kender en anden måde at
løse problemet på?

Mvh Lene

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Oscar Eg Gensmann

Dato : 17-07-02 11:34

"Lene Lauritsen" <lene_lauritsen@mail.dk> wrote in message
> [...]
> Men jeg har fået besked fra redaktøren om, at der er problemer
> med at vise disse tags. Er der nogen der kender en anden måde at

Hej Lene.

Det kan muligvis skyldes at artiklen køres igennem en parser af en slags,
dog er det meget svært at sige uden at kende mere til situationen. Hvis det
f.eks skrives i XML i deres CM system så kan der være nogle problemer med de
forskellige entities, der ikke er deklareret.

Et alternativ er at prøve at erstatte dem med deres decimal værdi, som du
kan finde her:

http://developer.netscape.com/docs/manuals/htmlguid/tags22.htm

Hvis det ikke hjælper, så vil det nok være bedst med en lidt bedre
beskrivelse af problemet, hvor det opstår i processen (visningen), hvilken
fejlbesked der kommer osv.

De Bedste Hilsner
Oscar Eg Gensmann