Finde IP via macadresse????
Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-07-02 20:51

Hej NG!

Er der en venlig sjæl, der vil fortælle hvordan, man finder IP-adressen på
en Zyxel P100 udfra mac-adressen?

Hilsen Rasmus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-07-02 20:54

"Rasmus Rosenquist" <jeg_er_træt_af@spammere.dk> wrote in message
> Hej NG!
>
> Er der en venlig sjæl, der vil fortælle hvordan, man finder IP-adressen på
> en Zyxel P100 udfra mac-adressen?

Er det fordi du har glemt IPen eller huhr?
Umiddelbart burde du kunne bruge arp -s til at tilføje mac adressen på din
Zyxel kasse og så give den i ip i det segment du nu engang bruger.

/Dennis

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-07-02 21:31

> Er det fordi du har glemt IPen eller huhr?
> Umiddelbart burde du kunne bruge arp -s til at tilføje mac adressen på din
> Zyxel kasse og så give den i ip i det segment du nu engang bruger.

Det er fordi jeg ikke har brugt den længe - har fået ADSL for et par år
siden eller så, og har forlængst glemt hvilken IP den har. Det med ARP synes
jeg jeg har prøvet. Det gav ikke den store bonus - men det er måske fordi
jeg ikke helt har forstået hvordan det virker! Den ARP-kommando - hvad
henvender den sig til? For den kan jo ikke gå ind i min P100 og ændre
IP-adressen???

Grunden til at jeg skal bruge den nu, er at jeg roder med noget dial-in fra
en bærbar med cardphone... Bare hvis nogen skulle være nysgerrig!

Rasmus

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-07-02 21:36

> Det er fordi jeg ikke har brugt den længe - har fået ADSL for et par år
> siden eller så, og har forlængst glemt hvilken IP den har.

Men nogen kender måske en metode til at gendanne fabriksindstillingerne???

Rasmus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-07-02 21:53

> Men nogen kender måske en metode til at gendanne fabriksindstillingerne???

Det er noget med du kan lægge en ny tom konfiguration i via den serielle
port, prøv at læs i manualen efter lost password
Ellers kan du jo lure ipen via det serielle interface som Svend Erik er inde
på.

/Dennis

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-07-02 14:21

man kan resette den, om det er en knap bagpå, eller ved strømmen, det kan
jeg ikke lige huske.. så er den på 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 eller
192.168.2.1 .... .. (damn.. for længe siden)..

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 19-07-02 14:40

Den Fri, 19 Jul 2002 15:21:24 +0200 skrev Peter Larsen:
>man kan resette den, om det er en knap bagpå, eller ved strømmen, det kan
>jeg ikke lige huske..

Det står sikkert i manualen, ellers kan du garanteret finde det på
nettet. Den sidste ISDN-router jeg resettede, var noget med at holde
reset-knappen inde i 20 sekunder.

>så er den på 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 eller
>192.168.2.1 .... .. (damn.. for længe siden)..

Det er måske nemmest bare at pinge adresserne, og se hvilken der svarer.

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 20-07-02 16:38

> Det står sikkert i manualen, ellers kan du garanteret finde det på
> nettet. Den sidste ISDN-router jeg resettede, var noget med at holde
> reset-knappen inde i 20 sekunder.

Der er ingen resetknap!

> Det er måske nemmest bare at pinge adresserne, og se hvilken der svarer.

Har prøvet at pinge en masse adresser - den svarer ikke.

Rasmus

Fra : Kent Friis

Dato : 20-07-02 19:50

Den Sat, 20 Jul 2002 17:38:26 +0200 skrev Rasmus Rosenquist:

>Der er ingen resetknap!

>Har prøvet at pinge en masse adresser - den svarer ikke.

Du skal lige huske at sætte dit subnet på netkortet til det net du
forsøger at pinge, ellers går pakkerne ud på internettet...

Mvh
Kent
--
Avoid the Gates of Hell. Use Linux
(Unknown source)

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 16-07-02 21:42

On Tue, 16 Jul 2002 22:30:48 +0200, Rasmus Rosenquist wrote in
dk.edb.netvaerk <3d348277$0$12700$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

[find IP adresse]

Kan du ikke logge ind på den via den serielle port ved hjælp af et
kommunikationsprogram?

Så kan du se konfigurationen - og ændre den.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-07-02 21:51

> Kan du ikke logge ind på den via den serielle port ved hjælp af et
> kommunikationsprogram?
>
> Så kan du se konfigurationen - og ændre den.

Njah - jeg ved ikke hvor det originale kabel er, så jeg prøver med et andet,
og det virker ikke rigtig. Men jeg mener at kunne huske, at det hellet ikke
virkede med det rigtige kabel, da P100 var ny - dengang kørte det bare over
netværket med det samme, så jeg gjorde ikke noget ved det...

Rasmus

Fra : CopyCat

Dato : 19-07-02 23:59

> [...]
ikke
> virkede med det rigtige kabel, da P100 var ny -

Hvilket program prøvede du på at bruge til at snakke med Routeren ? ..

Hvis du brugte Windows HyperTerminal kan jeg nemlig godt forstå det ... den
skal man lige lure af inden at det virker ...

For 2 uger siden skulle jeg sætte en P100IH op via netværket ., det virkede
ikke ., fordi at deres config SW ikke kunne finde ud af at ændre / godkende
den IP eller Undernet maske at Routeren havde ... derfor blev jeg nødt til
at bruge den serielle port ... og det virkede ., og det gjorde det alle de
cirka 700 dage ( 2 år ) hvor jeg rodede med en tilsvarende router ..

Jeg prøvede godt nok ikke med andre kabler end det der følger med, men det
lignede at alm. serielt kabel ...

~~Frank .,

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 20-07-02 16:40

> [...]
den
> skal man lige lure af inden at det virker ...

Hvad mener du? Det er hypert. jeg har prøvet med - kan du ikke fortælle
hvordan man gør?

Rasmus

Fra : CopyCat

Dato : 20-07-02 21:01

> Hvad mener du? Det er hypert. jeg har prøvet med - kan du ikke fortælle
> hvordan man gør?

Du skal tilslutte routeren til computeren !! Doh !

så skal du lave en ny forbindelse i Hyperterminal over den com port som du
har sat routeren til så skal du vælge hastigheden for din com port ., den
skal svare til den routeren er sat op med .. så det er med at prøve sig lidt
frem ., jeg mener at std. indstilling for routeren er 9600 bit / sec .. men
den kan gå op til 115200 bit/sec .. den skal videre stå til
Databit 8;
Paritet: ingen;
Stopbit: 1;
Flow styring: Hardware ...
som vist et standard for HT --

så skal du sætte hyperterminal til "VT100" emulering .. ( under egenskaber
... )

Resten lader du stå til Std. indstillingerne ..

Så til Tricket ., du skal trykke på en tast .. helst "spacebar" så skulle HT
gerne skrive noget på skærmen .. hvis du ikke kan læse hvad der står og det
bare er lidt krimskrams .. så kører com-porten en forkert hastighed ..

Når den så endelig skriver Enter Password: skriver du 1234 , hvis du ikke
har ændret den ...
så er du inde ...

Tip: Husk at bruge "Enter" hver gang du har ændret noget ., ellers gemmer
den ikke det ..

Skriv igen hvis du har brug for mere hjælp .. eller noget du ikke forstår ..

~~Frank .,

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-07-02 21:51

> [...]
fra
> en bærbar med cardphone... Bare hvis nogen skulle være nysgerrig!

Så vil du løbe panden imod en mur ; det kan ikke lade sig gøre.
Der er ingen af deres ISDN routere der kan dette, jeg har selv forgæves
forsøgt med min P100 hvor jeg som et sidste desperat forsøg skrev til Zyxel.
Jeg fik så den kedelige nyhed det ikke var teknisk muligt.

/Dennis

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 16-07-02 22:10

> [...]
Zyxel.
> Jeg fik så den kedelige nyhed det ikke var teknisk muligt.

Der står da ellers i manualen, at den kan tage imod opkald - endda med
callback og det hele... Og den cardphone jeg har fundet, er ISDN-kompatibel
så det skulle kunne virke... Håber jeg da!

Rasmus

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-07-02 22:16

> [...]
> callback og det hele... Og den cardphone jeg har fundet, er
ISDN-kompatibel
> så det skulle kunne virke... Håber jeg da!

Det troede jeg også til at begynde med, men ak nej. Her er et udsnit af en
længere mailen frem og tilbage jeg havde med Zyxel hvor jeg undrer mig over
om den ikke understøtter V110/V120/modem/something så min N6210 kan snakke
til den:

[klip]
Nej, desværre. Routeren "forstår" ikke
noget andet end ISDN-PPP protokollen.
Der findes dog en mulighed. Du kan sætte
et analogt modem i den ene af A/B portene
og lade modemet modtage kaldet. Det kræver dog
at routeren opfatter kaldet fra din mobiltelefon
(modem kald) som analogt, således at den router
det videre til A/B porten.
[klip]

/Dennis

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 17-07-02 06:28

Sørgeligt....

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 20-07-02 23:33

> Er der en venlig sjæl, der vil fortælle hvordan, man finder IP-adressen på
> en Zyxel P100 udfra mac-adressen?

Okay - mit problem er løst... Jeg fandt er Zyxel-program til konfigurering
af routeren, og på den måde fandt jeg IP'en, som var 192.168.0.1. Jeg havde
egentlig prøvet denne adresse flere gange, men lige pludselig var den der.
Jeg har nu fået forbindelse med P100, og jeg kan konfigurere den, men jeg
kan alligevel ikke få den til at tage telefonen, når jeg ringer fra den
blærbare. Underligt, for den ville gerne svare på TDC's opkald, da jeg havde
et pro@ccess ISDN abonnement....

Men, case is closed... Tak for jeres bud på løsningen af mit problem...

Hygge - Rasmus

PS. Jeg har nu lavet en Dymo-strimmel med IP'en, og sat den på routeren -
det er anbefalelsesværdigt....

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 21-07-02 09:43

> [...]
> kan alligevel ikke få den til at tage telefonen, når jeg ringer fra den
> blærbare. Underligt, for den ville gerne svare på TDC's opkald, da jeg

Det er fordi den ikke supporterer opkald fra mobil. Så ringer den bare i alt
evighed - Hvis du derimod har en Zyxel isdn TA supporterer denne opkald fra
mobil..

/Dennis

Fra : CopyCat

Dato : 21-07-02 20:30

> kan alligevel ikke få den til at tage telefonen, når jeg ringer fra den
> blærbare. Underligt, for den ville gerne svare på TDC's opkald, da jeg
havde
Har du husket at sætte mobilos til DataKald ? .,

~~Frank .,