Mælken i den gale hals v/amning
Fra : Peter Malling

Dato : 16-07-02 19:15

Vi har en datter på 3 uger. Somme tider får hun mælken i den gale hals, og
så hiver hun efter vejret. Det lyder til at blive siddende i
luftrøret/lungerne i nogen tid efter. Vi er faktisk bange for at hun skal
blive kvalt i mælk. Er det almindeligt, eller er det noget farligt noget som
vi skal passe på? Er der noget at gøre ved det? Vi får hende som regel til
at bøvse nogle gange i måltidet, men hun "forsluger" sig alligevel på denne
måde.

Hvordan kan man hjælpe hende til at få det op? Er der noget med at man skal
vende bunden i vejret på babyen? (Vi har ikke prøvet det endnu!)

Mvh Bimala og Peter.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 16-07-02 20:30

"Peter Malling" <malling@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> vende bunden i vejret på babyen? (Vi har ikke prøvet det endnu!)

Det er ikke udsædvanligt, min datter gjorde/gør det også, og andre jeg
kender har oplevet præcis det samme.
Men det virker til at ungerne klarer det selv, men derfor skal jo ikke bare
se passivt til hvis hun ikke klarer det. Så vend bunden i vejret på hende,
men sålænge det ikke er værre en du beskriver det der er det ganske normalt.

Thore

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-07-02 21:39

Peter Malling wrote:
> Er det almindeligt, eller er det noget
> farligt noget som vi skal passe på? Er der noget at gøre ved det?

Måske i skulle prøve at eksperimentere lidt med hvordan hun
sidder/ligger når hun ammes - ligger hun for meget ned kan det godt være
svært for hende at synke det rigtigt...

> Vi får hende som regel til at bøvse nogle gange i måltidet, men hun
> "forsluger" sig alligevel på denne måde.

Det er en god idé, fortsæt med det

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/