KDE 3 og Mandrake 8.2
Fra : JP

Dato : 16-07-02 18:51

Hej
Jeg har lige installeret KDE 3 på min mandrake 8.2. Nu vil kde3 bare ikke
starte op. Jeg får følgende fejl efter at have indtastet mit brugernavn og
password:
"There was an error setting up inter-process communications for KDE. The
message returned by the system was:
Could not read network connection list.
/home/x/.DCOPserver_localhost.localdomain_localhost__10
Please check that the "dcopserver" program is running! "

Hvad gør jeg ved det?

Anyone

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 16-07-02 22:01

On Tue, 16 Jul 2002 19:51:28 +0200, JP wrote:

> [...]
> /home/x/.DCOPserver_localhost.localdomain_localhost__10 Please check
> that the "dcopserver" program is running! "

Jeg er ikke 100% sikker, men det kan skyldes at KDE3 prøver at starte
dcopserveren for KDE2. Det kan i hvert fald give samme fejlmeddelse.
Du kan evt. prøve at slette den omtalte fil og se om det hjælper, ellers
så må du selv ud og rode med at få KDE3 til at bruge den rigtige
dcopserver.
Du kan måske tvinge den, ved at afinstallere KDE2, eller prøve at fjerne
..../kde2/bin/ fra din path og tilføje .../kde3/bin/ i stedet.

Men være opmærksom på at ovenstående blot er gætterier, så jeg fralægger
mig i hvert ansvar

Martin
--
Young man, in mathematics you don't understand things, you just get used
to them.

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 16-07-02 22:07

hej
Jeg havde engang samme problem på min bærbare, med red hat 7.2 og kde 2....
Jeg ved ikke hvad det skyldes, jeg fandt aldrig fejlen på den....