Ancistrus-unger
Fra : LazyA

Dato : 14-02-01 15:44

Hej NG

Vi har lige fået et kuld ancistrus dolichopterus - unger. Ca. 40 stk.
Jeg mener at have læst, de skal have et stort blancheret salatblad at gumle
på, men de virker ikke det mindste interesserede. De har nu været
fritsvømmende i 2 dage, og de skal vel snart have noget indenbords. Nogle
erfaringer?

Med venlig hisen

--
Anders Hagstrøm
stud.med.attitude

Fra : J. K. J

Dato : 14-02-01 20:42

Hej Anders
Nu fortæller du ikke under hvilke forhold du har disse gående.
Jeg tror ikke de er særligt vanskelige at opfostre.
I et 250 liter med trærødder og masser af planter og andre fisk har jeg
jævnligt opdræt, der vokser sig store.
Lige nu har jeg ca. 50 stk. i 2 cm.størrelse.
Jeg slukker for filteret ca. 1 time under fodringen som er findelt
flagefoder (TetraMin). Dette falder så automatisk ned på planter/rødder og
bund. Det virker udmærket.
NB. Jeg bruger gammelt vand og langsom filtrering igennem filtervat.
Hilsen
Jørgen