HJÆLP - diarré igen ;o(
Fra : Heidi Falch

Dato : 16-07-02 17:48

Hejsa,

Tro det eller lad være...Assa ("min" islænderhoppe) har igen igen fået
tynd mave (*meget* tynd).

Hun har ellers været på hø/halm-kur i lidt over en uge, og det var
blevet helt pænt at se på, det der kom ud i den anden ende. Jeg satte
hende på græs en ½ time (nøjagtig 35 min faktisk) igår, og idag siver
det bare ud af hende ;o(

Sidst vi havde dyrlæge i stalden til en anden hest spurgte jeg ham, om
hvad jeg kunne gøre ved det, at hun får tynd mave blot hun _kigger_ på
andre former for mad, og han snakkede om loppefrøskaller. Jeg har så
prøvet at forhøre mig i div. dyre-/hestebutikker, samt på en
foderstof, og ingen af stederne kender (eller nærmere forhandler) de
det.

Jeg søgte så på nettet igår, og så at Matas har et pulverprodukt, de
kalder Matas Loppefrøskaller - kan det mon bruges?

Nogen, der har erfaring med loppefrøskaller?
Hvis det fra Matas kan bruges, hvor meget skal der så i en portion til
en hest på en 300 - 350 kg?

Hjælp mig...jeg begynder at blive en kende desperat over hendes
maveproblemer ;o(

--
Knus,

Trolden

Fra : Pia J

Dato : 16-07-02 17:52

du kan sikkert godt bruge HUSK fra apoteket, eller hvad de nu kalder det.
Giv hende dobbelt af en menneskeportion til at starte med? Bare hun drikker
godt med vand, ellers kan det istedet give forstoppelse.

:Pia

Fra : Heidi Falch

Dato : 17-07-02 02:34

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev:
>du kan sikkert godt bruge HUSK fra
>apoteket, eller hvad de nu kalder det.

Hvad er det for noget? Nu har jeg set det nævnt både her og i
hundegruppen
Kan det købes i håndkøb?

>Bare hun drikker
>godt med vand, ellers kan det istedet
>give forstoppelse.

Jeg kan jo ikke tvinge hende til at drikke mere, end hun vil - så må
vi jo nok blot håbe, at det er nok...

--
Knus,

Trolden

Fra : Pia J

Dato : 17-07-02 07:38

> Hvad er det for noget? Nu har jeg set det nævnt både her og i
> hundegruppen
> Kan det købes i håndkøb?

Det er loppefrøskaller, det er bare det mest kendte mærke. Købes på apotek
eller Matas.

Til mine hunde giver jeg idoform, hvis de har diarre, men deres
fordøjelsessystem ligner jo vores, så jeg ved ikke lige hvad en hest kan
bruge det til. Prøv at spørge din dyrlæge om man kan få noget i stil med
Zoolac til heste?

:Pia

Fra : Heidi Falch

Dato : 17-07-02 08:34

Pia J <ngspam@ofir.dk> skrev:

>Det er loppefrøskaller, det er bare
>det mest kendte mærke. Købes på apotek
>eller Matas.

Aaah - se, det viste jeg ikke..at HUSK = loppefrøskaller

Rart at lære noget nyt.

>Til mine hunde giver jeg idoform,
> [...]

Jeps - jeg må nok hellere spørge dyrlægen om han har noget af det til

heste, som han mener de skal bruge...for at være på den sikre side.
Så jeg ikke får givet hende noget forkert. ;o(

--
Knus,

Trolden

Fra : Helle Ahlmann Madsen

Dato : 16-07-02 18:05

HUSK fra apotekerne kan sagtens bruges også til dyr
Helle

Fra : Maja Veronica Nielse~

Dato : 16-08-02 11:13

Hejsa!!
Har dog aldrig prøvet at min hest har haft diarré. Men hvis en af vores hest
har haft tynd mave, tog vi noget varmt vand, havregryn, lille smule valset
havre eller byg (ikke nødventigt); og rugbrød som smuldres deri. Det bliver
sådan noget suppeagtigt foder. men det har virket. Knuzzer fra Maja