VNC kontra ReachOut / PcAnywhere / NetOP
Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 14-02-01 14:56

Hejsa kloge hovedet

Er der nogen der ved, hvordan sikkerheden er i de forskellige produkter?
krypteringen, osv?

Morten

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 14-02-01 22:25

On Wed, 14 Feb 2001 14:56:22 +0100, "Morten Linder Pettersson"
<mlp@tele1europe.dk> wrote:

>Hejsa kloge hovedet
>
>Er der nogen der ved, hvordan sikkerheden er i de forskellige produkter?
>krypteringen, osv?

VNC er jo open source, så hvis der var nogen huller i sikkerheden må
jeg formode at de bliver opdaget hurtigt. Pcanywhere har flere
niveauer, netop kender jeg ikke så godt.

Der er dog en detalje - og det er at VNC bruger væsentligt mere
båndbredde end de 2 andre

Mvh.
/Steen Holm Pedersen
Fjern _remove_this i email-adressen

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 16-02-01 02:59

Det med båndbredden er jeg klar over, og det ikke noget problem, da jeg min.
sidder på
en 1.5 mbit linie.

Men, mere spørgsmålet i.. hvad med mit password?
bliver det sendt som ren tekst.. eller bliver det krypteret?

Morten Linder Pettersson

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 19-02-01 15:51

> Men, mere spørgsmålet i.. hvad med mit password?
> bliver det sendt som ren tekst.. eller bliver det krypteret?

Password dialogen er som det eneste krypteret.
VNC under unix piper man ofte gennem ssh.
Mht. båndbredde kan TightVNC benyttes.

--
Tonny

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 26-02-01 10:51

tak.. det besvarede mig spørgsmål..

dog var det ikke det svar jeg helst havde set :)

/Morten

Morten Linder Pettersson

Fra : Kent Friis

Dato : 15-02-01 19:22

Den Wed, 14 Feb 2001 22:24:35 +0100 skrev Steen Holm Pedersen:

> [...]
>niveauer, netop kender jeg ikke så godt.
>
>Der er dog en detalje - og det er at VNC bruger væsentligt mere

Vi sammenlignede engang med Remote Desktop.

Første forsøg: VNC tog ca. dobbelt så lang tid om at vise det samme som
remote desktop. Remote desktop var sat til "low bandwidth", hvorimod
VNC kørte fuld båndbredde.

Da vi satte VNC til "slow networks", tog den samme operation ca. 7%
længere tid i VNC, end i Remote Desktop. Ikke den store forskel.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr - nu med thumbnails på grafiksiderne.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 14-02-01 22:32

Hej Morten

"Morten Linder Pettersson" <mlp@tele1europe.dk> skrev i en meddelelse news:jawi6.74$sI7.3088691219@news.euroconnect.net...
> Er der nogen der ved, hvordan sikkerheden er i de forskellige produkter?
> krypteringen, osv?

VNC:
http://www.uk.research.att.com/vnc/faq.html#q53

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.: