Hjælp til ny config. af gammelt netværk
Fra : Tim P

Dato : 16-07-02 09:02

Hej i gruppen.

Nu skal i bare høre mit lille problem.

Jeg har nu en BB(TDC) med Fast Ip, jeg har en mail og web server hjemme i
kælderen, den server bliver også brugt som firewall og gateway for 4 andre
PCer, jeg bruger Winroute til at håntere alle disse ting, det fungere
faktisk okay, bortset fra en ting, min server er ikke rigtig stabil, det
vil sige at jeg er begyndt at opleve at jeg mister internet forbindelse til
min server fra mine clienter, altså kun port 80, SMTP serveren virker fint.

Nå men jeg er kommet til den konklusion at jeg ikke gidder at genstarte min
min server mere, så derfor skal jeg finde på en ny løsning.

Tanken er at jeg vil bruge en router til internet adgang til alle min
clienter og så sætte min server på ved siden af mine clienter og så mappe
de aktuelle porte til min server. så er jeg fri for at bruger min server
som gateway.

MIT SPØRGSMÅL:

Kan man købe en router der kan mappe porte fra en public IP til den interen
IP, så kan jeg mappe port 25 og 80 indgående så jeg stadig kan bevare min
hjemme mail og web server?
Der skal ikke være firewall i routeren, og den skal helst have 8 porte
internt og helst switch internt.

Tak for hjælpen.
Tim P.

Fra : morten L

Dato : 16-07-02 09:49

"Tim P" <tp@FejlLessorFejl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemme mail og web server?
> Der skal ikke være firewall i routeren, og den skal helst have 8 porte

Køb en Gateway Router

Morten

Fra : Tim P

Dato : 16-07-02 10:23

Tag for den fyldige beskrivelse, jeg glemte lige og sig at det ville være
bedst hvis der er 100Mbit internt.

Tim P

Fra : morten L

Dato : 16-07-02 10:44

> Tag for den fyldige beskrivelse, jeg glemte lige og sig at det ville være
> bedst hvis der er 100Mbit internt.
>
> Tim P
>
> "morten L" <kalkunen@mail.dk> wrote in

læs mere her.
http://www.dlink.com/products/broadband/di804/

Morten

Fra : Tim P

Dato : 16-07-02 14:23

Jeg har kigget på den d-link den ser rigtig god ud, og så er den til at
betale, men jeg har lige nogen spørgsmål, jeg håber der er en der kan
hjælpe.

jeg regner med at man i princippet kan sætte fire HUBs/Swicths til på
ethernet siden af den d-link er det rigtig, så man kan tilslutte "mange"
PCer?

Kan man køre 10Mbit på den internet siden af D-link og køre 100Mbit på
ethernet siden?

Kan man mappe indgående porte fra internet siden til en bestemt IP/Pc på
ethernet siden ?

Fra : Peter Ravn

Dato : 16-07-02 15:51

JA