Bundkort til 1,8 Northwood overclocking PC~
Fra : Ulrik Ulriksen

Dato : 16-07-02 04:52

Hej NG

Det er svært at sammensætte en computer selv, men det sværeste er godt nok
at få det bedste ud af sin "base"; mb, cpu og ram. Jeg har hårdt brug for
hjælp, da jeg snart køber en ny computer, hvis komponenter jeg har postet på
dk.edb.hardware.

Det har jeg indtil videre valgt at købe:

Socket 478, AX4G PRO med Intel 845G fra AOpen, 533Mhz FSB, 1xAGP, 6XPCI,
1xCNR, 3xDDR333, alt muligt onboard - ikke fedt, og USB2
Det er det, I har forstand på. Er det godt? Læs evt. videre...

Intel 1.8Ghz Northwood

512 mb DDR-ram PC2700 fra Performance memory

Dette er, hvad jeg - lidt hjælpeløs - fandt frem til. Rammene har jeg købt,
så lad være med at kritisere dem!

MIT MÅL: Jeg vil have et system som kan udnytte PC2700 rammenes 333 mhz, og
jeg vil overclocke 1800@2400 eller noget lignende. Jeg er meget ny indenfor
dette felt, men jeg har hørt, at man kan (noget i stil med) hæve front FSB'
en. Det har jeg faktisk læst en historie om på nettet. Det må bare ikke være
ret farligt, og jeg vil gerne have (et link) at vide nøjagtigt hvordan jeg
gør.

CPU og RAM står jeg ret fast på, men jeg er på herrens mark med bundkortet.
Kan det fås billigere og uden alt det der onboard, som jeg ikke har brug
for?

Hvordan laver jeg det fede middelklassesystem system her?

Jeg poster det her to steder, nemlig i dk.edb.bundkort og i
dk.edb.overclocking

På forhånd tak - Venlig hilsen Peter Ulriksen

Fra : Leony

Dato : 16-07-02 07:50

"Ulrik Ulriksen" <ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> MIT MÅL: Jeg vil have et system som kan udnytte PC2700 rammenes 333 mhz,
og
> jeg vil overclocke 1800@2400 eller noget lignende. Jeg er meget ny
indenfor

Du skal finde ud af hvilke bundkort der understøtter 333 MHz, så læser du
reviews af kortene og derefter bestemmer du dig.
Du findes review ved at søge på Google efter boardmærke og nummer og ordet
review.
Her er der test af 18 bundkort:
http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/index.html

> [...]
være
> ret farligt, og jeg vil gerne have (et link) at vide nøjagtigt hvordan jeg

Start med at læse den udemærkede danske overclocknings FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm
Der får du svar på en masse spørgsmål.
Overclockning er altid farligt, du kan risikere at brænde dit hardware af
(helt så galt går det nok ikke).

> CPU og RAM står jeg ret fast på, men jeg er på herrens mark med
bundkortet.
> Kan det fås billigere og uden alt det der onboard, som jeg ikke har brug
> for?

Nu ved jeg ikke hvad det Aopen koster som du har kig på, men det kan aldrig
betale sig at købe for billigt - 9 ud af 10 gange får du hvad du betaler
for.
BD7'en fra Abit er godt nok blevet billigt. Det er et godt board, det kører
dog ikke 333 MHz.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : H3nrik V! [2670]

Dato : 16-07-02 11:03

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message

> [...]
> for.
> BD7'en fra Abit er godt nok blevet billigt. Det er et godt board, det

Ikke officielt, i hvert fald... Men officielt kører 1.8G CPU'en jo heller
ikke 2.4... :)

/H3nrik - PIV1.6A@2.4 - ønsker sig et IT7 fra ABiT...!

Fra : o&u

Dato : 16-07-02 10:22

Ja, det er fed ide, den 1800@2400.

Jeg mener, at det aopen kan det. Men epox 4g4a kan også, - foretrækker
uden raid.

http://www.databutikken.com/dk/

http://www.ocworkbench.com/2002/epox/4g4a+/4g4a+p1.htm

http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=269