Skærme
Fijala 3554
19" i 3500 kr. klassen?
Fra : Ulrik Ulriksen

Dato : 16-07-02 04:47

Hej NG

Jeg har gennem lang tid fulgt spændt med i, hvad der foregik på skærmsiden
af den store computerverden, og efterhånden som kendskabet voksede, voksede
også mine krav til en kommende skærm. Jeg står nu meget tæt på at foretage
købet, og er faktisk endt op med én skærm - da jeg indså det dumme i at købe
tre.

Samsung SyncMaster 959 NF 19"

Er det pt. et godt køb til omkr. 3300+ kr.?

Jeg skal bruge den til at vise billeder, se fjernsyn og DVD (og jeg begynder
nok også at fatte interesse for spil) - og så selvfølgelig en masse
skrivearbejde!

Kom endelig med kritikpunkter og bedre forslag - eller bekræft mig i valget!

(Grafikkortet bliver et Radeon 8500 - se hele computeren på dk.edb.hardware)

Jeg glæder mig som en lille knægt - Venlig hilsen Peter Ulriksen

PS: Tusind tak til alle de venlige mennesker, som beredvilligt har svaret på
alle gode og mindre gode spørgsmål. Dette er et helt uundværligt forum, hvis
man vil blive klogere og evt. gøre et godt køb. MANGE TAK.

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 16-07-02 07:13

"Ulrik Ulriksen" <ulrik-ulriksen@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> tre.
>

> Samsung SyncMaster 959 NF 19"
>

> Er det pt. et godt køb til omkr. 3300+ kr.?

Lyder godt. Jeg gav selv kr. 3.700,- for et ½ år siden, hvilket jeg også med
glæde ville give i dag, efter de erfaringer jeg har med skærmen nu, så 3.300
lyder som en fair pris.

> Jeg skal bruge den til at vise billeder, se fjernsyn og DVD (og jeg
begynder
> nok også at fatte interesse for spil) - og så selvfølgelig en masse
> skrivearbejde!

TV/DVD kan jeg ikke tale med om, men spil, billeder og tekstbehandling er
den god til. Jeg kan ikke rigtigt komme med sammenligninger til andre
skærme, men kun bedømme den ud fra min tilfredshed med den. Var lidt uheldig
med mine to første og fik dem byttet (2. gang var jeg _meget_ kræsen, og er
i dag ikke sikker på, at der reelt var tale om en fejl)!, men den nærværende
er suveræn, og on-site garntien virker i den henseende godt (indenfor de
første 14 dage).

> Kom endelig med kritikpunkter og bedre forslag - eller > bekræft mig i
valget!

Alt i alt go for it, men det skader jo aldrig, at sammenligne den med andre
modeller i en forretning!

> (Grafikkortet bliver et Radeon 8500 - se hele
> computeren på dk.edb.hardware)

Min kører på et GF2 Ti, og jeg kører normalt 1280x960 i 100 Hz.

> Jeg glæder mig som en lille knægt - Venlig hilsen Peter > Ulriksen

God fornøjelse, hvad end du vælger.

M.v.h.

Fra : Hurricane

Dato : 16-07-02 19:57

> [...]
> tre.
>
> Samsung SyncMaster 959 NF 19"
>
> Er det pt. et godt køb til omkr. 3300+ kr.?

JA... 2 af mine kammerater har sådan en skærm, og den er (efter min mening)
knaldgod...

- S.L. (der selv har en Syncmaster 1200NF)

Fra : HB

Dato : 16-07-02 23:17

Du skulle også tage et kig på den her : LG Electronics Flatron 915FT Plus

Venlig hilsen
Henrik

Fra : S@ndman

Dato : 17-07-02 07:20

"HB" <pooc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skulle også tage et kig på den her : LG Electronics Flatron 915FT
Plus

Ja LG'en er den fedeste skærm og den står knaldgodt....

Jimmy

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-07-02 08:28

"HB" <pooc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du skulle også tage et kig på den her : LG Electronics Flatron 915FT
Plus

Amen

Det er simpelt hen et fund.
--
Peter J

Fra : Peter Ulriksen

Dato : 21-07-02 00:05

Peter Jensen <spateldask@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d351c65$0$54757$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "HB" <pooc10@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Tak for svarene. Det blev Samsung, den var lige lidt billigere.