div cvs spørgsmål
Fra : DUdsen

Dato : 15-07-02 20:56

nu har jeg kigget lidt på cvs over lidt tid og har lige et par
spørgsmål
1: hvordan sletter jeg et modul fra reprository
2: hvordan overføre jeg et modul fra en server til end anden.
3: hvad er forskellen på cvs release og commit.
4: betyder det noget om man laver en cvs co uden og sletter dir
et manuelt.
5: hvordan ser jeg loggen for en bestemt fil

--
Daniel Udsen <dudsen@gjk.dk>
Køer er gudommlige www.koen.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-07-02 21:09

DUdsen wrote:
> nu har jeg kigget lidt på cvs over lidt tid og har lige et par
> spørgsmål
> 1: hvordan sletter jeg et modul fra reprository

The hard way:
som root på cvs-serveren: cd $CVSROOT; rm -Rd <module-name>
Hvis du har tilføjet modulet til CVSROOT/modules, så fjern det igen.

> 2: hvordan overføre jeg et modul fra en server til end anden.

Du burde kunne flytte directories i $CVSROOT ligesom alle andre
directories.
Det eneste problem er hvis nogen har checket versioner ud af det modul
du flytter. De bør enten 'cvs release'e det eller selv opdatere deres
CVS/Root filer til det nye sted.

> 3: hvad er forskellen på cvs release og commit.

Alt...
cvs release fjerner en working copy. Det har praktisk taget ikke nogen
effekt med mindre du bruger 'cvs release -d' (der også fjerner filer og
checker at du ikke har u-committede ændringer... eller hvis du bruger
whatches .. så vil cvs release underrette folk om at du ikke længere
editerer i filerne.
cvs commit checker dine ændringer ind i repositoriet.. det er noget helt
andet!

> 4: betyder det noget om man laver en cvs co uden og sletter dir
> et manuelt.

???
Hvis du spørger om CVS-servern bliver ked af det hvis du bare bruger 'rm
-rf' til at slette filer du har checket ud.. så nej!... med mindre du
bruger whatches. Det er en af fordelene ved CVS. Til forskel fra andre
systemer som f.eks. Perforce husker den ikke på clientens tilstand.

> 5: hvordan ser jeg loggen for en bestemt fil

cvs log <fil-navn>

... men jeg har oplevet at det ikke virker nogen gange. Sikkert en bug.

Peter

Fra : Peter Dalgaard BSA

Dato : 15-07-02 22:16

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> The hard way:
> som root på cvs-serveren: cd $CVSROOT; rm -Rd <module-name>
****

....eller hvem der nu ejer det. Man kunne fx. oprette en udviklergruppe.

--
O__ ---- Peter Dalgaard Blegdamsvej 3
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics 2200 Cph. N

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 15-07-02 21:29

DUdsen wrote:

> 1: hvordan sletter jeg et modul fra reprository

Du sletter det bare: 'cd $CVSROOT; rm -r modul'

> 2: hvordan overføre jeg et modul fra en server til end anden.

Kopierer kataloget (tror jeg. Jeg har ikke selv prøvet). Men
hvis du vil have loggen med, bliver det en hel del mere besværligt
(tror jeg).

> 3: hvad er forskellen på cvs release og commit.

De er meget forskellige. Commit bruger du til at sende dine ændringer
af koden til serveren. Release bruger du til at droppe din egen kopi.

Efter du har releaset et modul, kan du ikke længere committe dine
ændringer. Det svarer til at slette din kopi, men med release får
du note i loggen.

Kort sagt: Glem release. Du får ikke brug for den.

> 4: betyder det noget om man laver en cvs co uden og sletter dir
> et manuelt.

Du mener:

cvs co -m "blabla"
cd ..
rm -r modul

Right ? Det er den normale måde at gøre tingene på. Du kan altid
slette din lokale kopi. Serveren ved faktisk slet ikke, at du har
den.

> 5: hvordan ser jeg loggen for en bestemt fil

cvs log filnavn

Jeg har i øvrigt noget dokumentation liggende, som du kan se på
http://www.cc-consult.dkdoc/cvsbook-1.14/main_toc.html#SEC_Contents

Skriv hvis du vil have en tar kopi (i stedet for at flænse den
med wget).

Jeg har også en samling små CVS utilies ligggende, som jeg selv
har flikket sammen: http://www.cc-consult.dk/diverse/cvsutil.tar.gz

-Claus

Fra : Alex Holst

Dato : 16-07-02 14:17

DUdsen <dudsen@gjk.dk> wrote:
> [...]
> 4: betyder det noget om man laver en cvs co uden og sletter dir
> et manuelt.
> 5: hvordan ser jeg loggen for en bestemt fil

http://a.area51.dk/cvs

(som linker til andre resourcer for CVS, isaer Open Source Development
with CVS boer alle CVS brugere laese.)