Samba server på FreeBSD
Fra : Finn Toft

Dato : 15-07-02 19:16

Hej...

Nogen der ved hvor jeg kan finde en guide til hvordan jeg installer en
samba server på FreeBSD...

På forhånd tak

Fra : Brian Poulsen

Dato : 15-07-02 20:44

Finn Toft wrote:
> Hej...
>
> Nogen der ved hvor jeg kan finde en guide til hvordan jeg installer en
> samba server på FreeBSD...
>
> På forhånd tak

Som root

cd /usr/ports/net/samba
make
make install

Derefter gå ind i /usr/local/etc/smb.conf.default. Ret filen til og
omdøb den til smb.conf.

Derefter kør /usr/local/sbin/smbd

Guide til opsætning af samba

http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/SMB-HOWTO

kig evt i FreeBSD handbooken på

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/

Brian Poulsen
-------------
http://fuz.dk

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 16-07-02 22:34

It seems Brian Poulsen wrote:
> Derefter kør /usr/local/sbin/smbd

Jeg ville i stedet for dette step gørende følgende:

mv /usr/local/etc/rc.d/samba.sh.sample /usr/local/etc/rc.d/samba.sh
/usr/local/etc/rc.d/samba.sh start

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Brian Poulsen

Dato : 17-07-02 14:07

Kasper Mejlgaard wrote:

> Jeg ville i stedet for dette step gørende følgende:
>
> mv /usr/local/etc/rc.d/samba.sh.sample /usr/local/etc/rc.d/samba.sh
> /usr/local/etc/rc.d/samba.sh start

ahh ja. glemte jeg lige i farten hehe. Det der gør i øvrigt at samba
starter af sig selv ved boot ;)

Brian Poulsen
http://fuz.dk