hvilken skærm i linux 7.3
Fra : DMU

Dato : 15-07-02 13:53

Hvilken ibm skærm skal jeg vælge, når linux spørger efter det..

Jeg har en IBM X21 (bærbar)

John

Fra : Peter Mogensen

Dato : 15-07-02 13:54

DMU wrote:
> Hvilken ibm skærm skal jeg vælge, når linux spørger efter det..
>
> Jeg har en IBM X21 (bærbar)

Sandsynligvis et "Generic LCD-display" i den rigtige størrelse... (det
din laptop er født med)

Fra : Brian Poulsen

Dato : 15-07-02 14:17

Peter Mogensen wrote:
> [...]

Lækker bærbar. Anyways, du skriver Linux 7.3, mener du Redhat 7.3 ?
Redhat er ret god til selv at finde diverse hardware settings. har du
prøvet med den skærm den foreslår ?

> Sandsynligvis et "Generic LCD-display" i den rigtige størrelse... (det
> din laptop er født med)

Dette er nok det rigtige svar hvis den ikke finder noget selv.

Brian Poulsen
-------------
http://fuz.dk

Fra : DMU

Dato : 15-07-02 14:39

Det virkede med en Genetic - så jeg takker...

Ja den plejer at foreslå en skærm, men det er en gammel hd jeg har sat i og
det er så kudzu der har fundet de nye ting i dyret.... Nu skal jeg bare
finde ud af om jeg kan få grubloader til at starte min win xp - det driller
lidt....

men tak for hjælpen

John

Fra : Martin C. Petersen

Dato : 15-07-02 19:18

DMU wrote:
> [...]
> finde ud af om jeg kan få grubloader til at starte min win xp - det driller
rootnoverify (hdx,y) og chainloader +1 skulle gøre tricket så vidt jeg
husker..

- Martin

Fra : John

Dato : 16-07-02 06:51

ja det troede jeg også det var men den kommer ikke videre, når man har valgt
det i opstarten - det er sikkert windåsen der ikke kan finde ud af det med
nyt hardware

John

Fra : Søren Friis

Dato : 16-07-02 13:30

Muligvis skal du rette i boot.ini på windoze partitionen.

/SF

Fra : John

Dato : 16-07-02 22:07

ja men jeg kan jo ikke komme til den partition -

John