UPDATE og NOW() i mysql
Fra : -Martin-

Dato : 15-07-02 13:21

Hmm ... kan bare ikk få min tænker til at fungere, sååee simpelt
problem...

UPDATE SET LoginsDato=NOW() WHERE admin_id = 4

Hvordan er det nu man udføre ovenstående ?
Ovenstående giver nemlig fejl:

Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'SET LoginsDato=NOW()
WHERE admin_id = 4' på linje 1

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-07-02 14:29

-Martin- wrote in <pef5ju42qf67tpet3lrdhij2hujn1lg2c6@4ax.com>:
> UPDATE SET LoginsDato=NOW() WHERE admin_id = 4

Husk at angive hvilken tabel det drejer sig om. :)

> Error: 1064 - Der er en fejl i SQL syntaksen nær 'SET LoginsDato=NOW()
> WHERE admin_id = 4' på linje 1

Det betyder at db-serveren opdager et problem, da den når til "SET". Det
betyder at fejlen sandsynligvis er mellem "UPDATE" og "SET". Og det er da
også præcis der, du skal angive tabelnavnet. :)

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : -Martin-

Dato : 15-07-02 18:45

On Mon, 15 Jul 2002 15:28:35 +0200, Niels Andersen
<niels-usenet@myplace.dk> wrote:

>Husk at angive hvilken tabel det drejer sig om. :)

DÅÅÅH ... jaa ... FLOT Martin

Jamen nu virker det

Hmm har vist kodet lidt for meget nu ..