Orginal rh7.3 rpm pakke og installaleret f~
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-02 14:34

Jeg kunne godt tænke mig at kontrolere
at mine system filer er intakte,
så jeg har kopieret alle rpm pakker der var på de 3 RH7.3 cd'er
over på hardisken og kunne nu godt tænke mig at
køre en verrificering af disse pakker's filer og
de filer der er installeret i systemt.

Så hvis jeg er kommet til at slette 1 file tilhørende
eks. mc-4.5.55-5.rpm så vil de fremgå af
verificeringen

nogen foreslag på hvordan jeg klare det ?

--
Jan Rasmussen
Red Hat 7.3 Kernel 2.4.18-5

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-07-02 13:30

Jan Rasmussen wrote:

> nogen foreslag på hvordan jeg klare det ?

Du behøver ikke de oprindlige rpm filer for
at checkke dette.

Kør:

rpm -Va

og se med "man rpm", hvad udskriften betyder.

Der kommer en rimelig stor udskrift, bl.a. fordi
mange filer i /dev skifter ejer, når man logger ind.
Det skal man ignorere.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 15-07-02 17:05

Mogens Kjaer wrote:

> Du behøver ikke de oprindlige rpm filer for
> at checkke dette.
> Kør:
> rpm -Va

Jamen det var da enkelt, Tak !

Så mangler jeg kun kommandoen ?
til at fine hvilken rpm pakke der indeholder filen
eks.
missing .... Xyz.so.o

--
Jan Rasmussen
Red Hat 7.3 Kernel 2.4.18-5

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 15-07-02 14:11

Jan Rasmussen wrote:
> Så mangler jeg kun kommandoen ?
> til at fine hvilken rpm pakke der indeholder filen
> eks.
> missing .... Xyz.so.o

rpm -qf /fuld/sti/til/Xyz.so.o

Manualen "Maximum RPM, Taking the Red Hat Package Manager
to the Limit" er god at have, den kan findes et-eller-andet
sted på nettet og printes ud. Den er godt nok lidt gammel,
men man lærer en masse af den.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-07-02 00:55

Mogens Kjaer wrote:

> [...]
> to the Limit" er god at have, den kan findes et-eller-andet
> sted på nettet og printes ud. Den er godt nok lidt gammel,

Tak for hjælpen.

--
Jan Rasmussen
Red Hat 7.3 Kernel 2.4.18-5