Problemer med file objektet
Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 14-07-02 12:59

Hej

Jeg har tænkt mig at lave en simpel ASP side, der lister alle subfolders i
min wwwRoot. Til dette vil jeg benytte File objektet.
Hver gang jeg prøver at vise siden på min lokale iis server, bliver den ved
med at stå og loade siden uden at vise noget...

Efter en lille smule fejlfinding, har jeg fundet ud af fejlen højst
tænkeligt ligger i flg. linje:
set fo=fs.GetFolder(Server.MapPath("/"))

Hvad kan der være galt?

Kode:
<%
dim fs,fo,x
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set fo=fs.GetFolder(Server.MapPath("/"))
for each x in fo.SubFolders
Response.write(x.Name & "<br />")
next
set fo=nothing
set fs=nothing
%>
mvh
Martin Kjelsmark

Fra : Torben Brandt

Dato : 14-07-02 15:54

Martin Kjelsmark Larsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Hvad kan der være galt?
>
> Kode:
> <%
&gt; dim fs,fo,x
&gt; set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
&gt; set fo=fs.GetFolder(Server.MapPath("/"))
&gt; for each x in fo.SubFolders
&gt; Response.write(x.Name & "<br />")
&gt; next
&gt; set fo=nothing
&gt; set fs=nothing
&gt; %>

Hvis jeg bare cut 'n paster koden til min egen PWS, så virker det, så jeg
tror ikke det er koden der er gal.

mvh Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 14-07-02 18:32

"Torben Brandt" <torben@actuar.dk> wrote in message

> Hvis jeg bare cut 'n paster koden til min egen PWS, så virker det, så jeg
> tror ikke det er koden der er gal.

Den virker også fint på mit webhotel. Det er åbenbart noget på min lokale
IIS jeg ikke kan gennemskue! - Jeg har dog prøvet den på to maskiner med
samme fejl som tidligere beskrevet.

mvh
Martin Kjelsmark

Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 15-07-02 01:24

Jeg har nu fundet løsningen.

Det drejede sig om at Norton Antivirus havde aktiveret Script-blocking på
begge maskiner. Ved at slå det fra virkede scriptet efter hensigten.

mvh
Martin Kjelsmark