Hjælp vedr. Explorer startside
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 18:49

Min bror bruger MS Internet Explorer samt Win ME.
Han har (ved en fejl ? været inde på www.lolitafuckers.com, og uanset
hvad han gør, bliver den side sat til startside hvergang han har genstartet
maskinen.
Han spørger så mig om hvordan han kan fjerne dette, og bruge jubii.dk som
han plejer.
Der er tilsyneladende ikke nogen programmer der kører i baggrunden, og der
bliver heller ikke startet noget op i "start/programmer/start".
Er der nogen der har prøvet noget lignende, og evt. ved hvad der skal gøres
(evt hvilke linier i reg.databasen der skal redigeres/slettes) ?
Det må meget gerne være en meget udførlig beskrivelse, da jeg sidder i
Roskilde og min bror ved Kalundborg, så det hele skal gerne foregå via
e-mail.
Jeg håber på at der er en der har svaret, så jeg kan spare en tur til
Kalundborg.
På forhånd tak.

Mvh
Per

Fra : Jan-Erik

Dato : 13-07-02 19:21

> [...]
> Han har (ved en fejl ? været inde på www.lolitafuckers.com, og uanset
> hvad han gør, bliver den side sat til startside hvergang han har

Ved ikke om det virker, men mit umiddelbare gøt ville være at slette alle
temporary internet files - både inde fra explorer og manuelt inde i windows
kataloget.

Hilsen Jan-Erik

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:03

"Jan-Erik" <j-e@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ved ikke om det virker, men mit umiddelbare gøt ville være at slette alle
> temporary internet files - både inde fra explorer og manuelt inde i
windows
> kataloget.

Det hjælper desværre ikke, det er prøvet.

Mvh
Per

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 19:28

Per Beer Hansen wrote:
> Min bror bruger MS Internet Explorer samt Win ME.
> Han har (ved en fejl ? været inde på www.lolitafuckers.com, og
> uanset hvad han gør, bliver den side sat til startside hvergang han
> har genstartet maskinen.
[cut]
> Jeg håber på at der er en der har svaret, så jeg kan spare en tur til
> Kalundborg.

Prøv med Ad-aware fra www.lavasoft.nu
Jeg mener også at denne kan finde og fjerne disse typer af programmer.

--
Anders Lund - news@anders.adsl.dk
Message enhanced by "OE-QuoteFix" - http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Peter

Dato : 13-07-02 19:49

Det er vel overflødigt at spørge, om der er prøvet at gå i funktioner
>internetindstillinger og se hvilken adresse, der står angivet som startside
? :)

peter

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 19:52

Peter wrote:
> Det er vel overflødigt at spørge, om der er prøvet at gå i funktioner
> internetindstillinger og se hvilken adresse, der står angivet som
> startside ? :)

Tror jeg er prøvet:

Fra : Peter

Dato : 13-07-02 19:58

Måske er registreringsdatabasen ændret ?
Peter

Fra : Anders Lund

Dato : 13-07-02 20:10

Peter wrote:
> Måske er registreringsdatabasen ændret ?
> Peter

Det lyder sådan (da denne information bliver gemt der). Så er det jo bare
lige at finde det program/script, som ligger laver denne oplysning om, når
computeren starter.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 14-07-02 00:02

In news:dk.edb.internet.software.browser Anders Lund wrote:

>Det lyder sådan (da denne information bliver gemt der). Så er det jo bare
>lige at finde det program/script, som ligger laver denne oplysning om, når
>computeren starter.

Hmm, ja. Det første jeg ville gøre var nok at starte computeren i
fejlsikret tilstand, for at se om det var et program, som blev kørt
under opstarten. Hvis det var det (altså hvis det hjalp på problemet
at starte i fejlsikret tilstand), ville jeg gøre to ting i denne
rækkefølge:

1) Søge på "www.lolitafuckers.com" i registreringsdatabasen - hvilket
sandsynligvis ikke ville givet noget resultat.

2) Søge på _nøgler_ med ordet "run", for at se om et program skulle
startes derfra. Det kan selvfølgelig også tjekkes med RegCleaner.

Efter AdAware ville jeg så nok give op :)

--
Lars Stokholm

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:06

"Peter" <kipe@os.dk> skrev i en meddelelse
> Måske er registreringsdatabasen ændret ?

Det var også mit gæt, men jeg vil/tør ikke lade ham selv ændre i den, uden
at vide med sikkerhed hvad der skal ændres, da det HELT SIKKERT betyder en
tur til Kalundborg for mig
Derfor håbede jeg på en som havde prøvet noget lignende, og kunne sige
nøjagtigt hvad der skal ændres.

Mvh
Per

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-07-02 21:12

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.com> skrev:

> [...]
>tur til Kalundborg for mig
>Derfor håbede jeg på en som havde prøvet noget lignende, og kunne sige

Du kan vel få ham til at eksportere databasen til en txt-fil og sende
den til dig. Så kan du jo søge i den i fred og ro og evt. rette den.

Men lad ham nu først prøve Ad-aware, som Per forslog, hvis det ikke
allerede er prøvet.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:19

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan vel få ham til at eksportere databasen til en txt-fil og sende
> den til dig.

Hø hø, du kender ikke min bror, kan jeg høre
Han ved ikke engang hvordan man kopierer, sletter eller overskriver en fil,
så det kan jeg nok ikke få ham til.

>Så kan du jo søge i den i fred og ro og evt. rette den.

Ja ide'en er god nok, men se ovenstående.

> Men lad ham nu først prøve Ad-aware, som Per forslog, hvis det ikke
> allerede er prøvet.

Ja jeg tror også jeg vil anbefale ham dette.

Mvh
Per (som kan mærke en tur til Kalundborg er på vej)

Fra : Peter Loumann

Dato : 13-07-02 22:12

>Hø hø, du kender ikke min bror, kan jeg høre

Det er pærenemt. Instruktionen er også meget simpel.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 22:22

> Det er pærenemt. Instruktionen er også meget simpel.

Ja det er nemt, men ikke for min bror.
Han har haft Internet forbindelse i ca. 3 år, og først for nylig har han
lært at sende en e-mail.
Jeg har i ca. 2 år, utallige gange, forsøgt at lære ham at brænde cd-ere på
sin brænder, men forgæves.
Og sådan kan jeg blive ved.
Han kan finde ud af, at starte PC'eren op, og et program/spil, men så heller
ikke mere.
Det er ikke fordi han er dum, men jeg tror bare ikke det har hans interesse
overhovedet.
Så det ender nok med at han må sætte en gryde mad over, og så tager jeg
familien med på besøg i Kalundborg

Mvh
Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:04

"Peter" <kipe@os.dk> skrev i en meddelelse
> Det er vel overflødigt at spørge, om der er prøvet at gå i funktioner
> ? :)

Det har han prøvet, så jo det er overflødigt
Når han ændrer startsiden på denne måde, så virker det, lige indtil han
genstarter maskinen.

Mvh
Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-07-02 21:21

"Anders Lund" <news@anders.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med Ad-aware fra www.lavasoft.nu
> Jeg mener også at denne kan finde og fjerne disse typer af programmer.

Ja det kan være at det kan løse problemet, vi håber og krydser fingrene.

Mvh
Per

Fra : Anders Lund

Dato : 14-07-02 11:16

Per Beer Hansen wrote:
> Ja det kan være at det kan løse problemet, vi håber og krydser
> fingrene.

Ellers er der også SpyBot ... det skulle også være ret effektivt:
http://patrick.kolla.de/spybotsd.html

Men pas på - det finder også en masse andre ting, så prøv lige selv at køre
det, for at se hvad du får af resultater.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-07-02 09:47

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> Han har (ved en fejl ? været inde på www.lolitafuckers.com, og uanset
> hvad han gør, bliver den side sat til startside hvergang han har

1.Nu har du vel kontroleret at skrivebords bagrunden
ikke er sat til en web side(der stadig bruger hans normale
wallpaper), vælg en bmp fil som wallpaper

2. start - kør -msconfig - start
er den fri for mistænksommen progammer.

--
Jan Rasmussen

AMD XP1800,Asus A7V333,Asus Geforce 3ti,
512mb DDR, 80,45,30GB-IBM
Plexwriter 12/10/32
Red Hat 7.3 Kernel 2.4.18-5

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-07-02 10:27

"Jan Rasmussen" <janras@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> 1.Nu har du vel kontroleret at skrivebords bagrunden
> ikke er sat til en web side

Det siger han at han har tjekket.

>(der stadig bruger hans normale
> wallpaper), vælg en bmp fil som wallpaper

Han bruger det samme billede som han hele tiden har gjort.

> 2. start - kør -msconfig - start
> er den fri for mistænksommen progammer.

Selvom min bror kan starte msconfig op, så ved han overhovedet ikke hvad han
skal se efter
Jeg har næsten opgivet, og regner med en snarlig tur til Kalundborg

Mvh
Per

Fra : Anders Lund

Dato : 14-07-02 11:09

Per Beer Hansen wrote:

> Selvom min bror kan starte msconfig op, så ved han overhovedet ikke
> hvad han skal se efter

Nej, men du kunne få ham til at skrive/læse op hvad der står...

> Jeg har næsten opgivet, og regner med en snarlig tur til Kalundborg :-
> ))

Det er da også godt at se lidt til familien!

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-07-02 13:22

> Det er da også godt at se lidt til familien!

Ja det er ikke det værste (bare det ikke griber om sig

Mvh
Per

Fra : gert

Dato : 15-07-02 16:58

har i tjekket hvilken side der står som " homepage" i [tools][internet
options]. Det kan jo være han har kommet til at klikke på at det skal være
hans startside.
Sig han skal åbne explorer - klikke på [tools]( funktioner) og [internet
options]( Indstillinger) der skal han slette det der står og skrive den
side han vil åbne fra start. F.eks :
http://www.spirou.dk
eller bare http://www.opasia.dk

gert