MSN Messenger og Cisco 677
Fra : Anja Stinne Nielsen

Dato : 13-07-02 11:54

Hej,

Hvilke entries skal NAT'tes for at få MSN til at kunne modtage filer osv.?

Det må da være muligt....

/Anja

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 13-07-02 12:44

Anja Stinne Nielsen wrote:

> Hvilke entries skal NAT'tes for at få MSN til at kunne modtage filer osv.?

Vist nok alle TCP-porte > 1023.

Ellers skal du have en uPnP-router (føj).

> Det må da være muligt....

Ja, men besværligt.

/Rasmus

DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ
conflicts, System crashes, Non-functional multitasking, the Y2K problem
and the Blue Screen of Death are registered trademarks of
Microsoft, Corp., Redmond, USA.

Fra : Anja Stinne Nielsen

Dato : 13-07-02 20:36

"Rasmus Bøg Hansen" <moffe47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vist nok alle TCP-porte > 1023.

Nok uikke særlig smart, da ICQ typisk bruger 3000 og 20 porte opefter pr.
bruger, og andre programmer bruger andre porte..

Man forwarder jo ikke 64000 porte blot for at ÉT program kan virke..

> Ellers skal du have en uPnP-router (føj).

En HVAD?

> Ja, men besværligt.
>
> /Rasmus

/Anja

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-07-02 13:14

Anja Stinne Nielsen wrote:

> osv.?

> Nok uikke særlig smart, da ICQ typisk bruger 3000 og 20 porte opefter pr.
> bruger, og andre programmer bruger andre porte..

Helt enig.

> Man forwarder jo ikke 64000 porte blot for at ÉT program kan virke..

Nej, det er ret meget overkill.

> En HVAD?

uPnP (Universal Plug and Play - ikke at forveksle med hardware-PnP) er en
protokol defineret af Microsoft. Programmer kan vi denne bede
firewall/router om at forwarde og åbne forbindelser. Messenger benytter sig
af dette. Routeren/firewallen skal have særlig understøttelse for uPnP for
at det skal virke.

Jeg skal nu ikke have det på min(e) firewall(s) - jeg mener, det er en dybt
usikker protokol, der gennemhuller firewallen fuldstændigt.

Alternativt kan du opsætte en SOCKS-proxy, hvis du har en maskine med global
IP.

/Rasmus

Beware of programmers who carry screwdrivers

Fra : Anja Stinne Nielsen

Dato : 16-07-02 16:16

Er der virkelig ikke nogen som har en brugbar måde?

Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-07-02 22:29

On Tue, 16 Jul 2002 17:16:00 +0200, "Anja Stinne Nielsen"
<Anja@Fuxie.ADSL.dk> wrote:

>Er der virkelig ikke nogen som har en brugbar måde?

Check
<http://help.microsoft.com/EN_US/HelpWindow_msg.asp?INI=msgr_msnv46.ini&H_VER=1.7&SearchTerm=nogol&S_Text=For%20help%20on%20MSN%20Messenger,%20click%20a%20topic%3A&H_APP=MSN%20Messenger&Filter=msn>

Ved ikke om det virker - men det var måske en mulighed ?? Læg venligst
mærke til noten:

Note

File transfer may not work if you are behind a network address
translation (NAT) device.

/Brian

Fra : Jens M

Dato : 17-07-02 08:04

"Anja Stinne Nielsen" <Anja@Fuxie.ADSL.dk> wrote in message news:<agp0nd$1gk6$1@news.cybercity.dk>...
> Hej,
>
> Hvilke entries skal NAT'tes for at få MSN til at kunne modtage filer osv.?
>
> Det må da være muligt....

Mjah, jeg paster lige lidt fra
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q278887

MSN Messenger Service Cannot Perform File Transfers or Make Voice
Connections Through NAT (Q278887)

CAUSE
This problem occurs because MSN Messenger file transfer and voice
features do not work through NAT routers because there is no NAT editor
to correctly translate the IP header information.

RESOLUTION
To work around this problem, install Proxy server, create a Winsock
protocol definition for TCP ports, and then install the Winsock proxy
client on the computers that use the proxy server.

Winsock Protocol Definitions
To enable voice communications, make sure that outgoing TCP connections
from port 6901 are enabled. Also enable UDP packets where either the
source or the destination port is 6901.

To enable file transfers, enable both incoming and outgoing TCP
connections to the 6891-6900 range of TCP ports. This allows each sender
to perform up to 10 simultaneous file transfers. Note that if only TCP
port 6891 is open, users are only able to perform one file transfer at a
time.

To enable messaging, enable outgoing TCP connections to TCP port 1863.

NOTE : On the Connections tab in the MSN Messenger Options dialog box,
make sure that the I use a Proxy Server check box is not selected.

(..)

Prøv at kigge på den løsning evt. Jeg er dog ikke helt sikker på jeg er
enig med MS omkring det med proxy, men du kunne jo prøve at tilføje de
porte .. Alternativt installer Trillian, hvor du kan definere
filetransfer porte og samtidig samle irc, msn, aim, icq og yahoo under
et program.. se evt. www.trillian.cc

--
Jens - Xha:Boo Generated