log fil i proftpd
Fra : Martin Søndergård

Dato : 13-07-02 00:21

hej ng

hvordan er det muligt at få proftpd til at skrive en logfil. lige nu skriver
den blot ud på skærmen, hviklet godt kan blive lidt frustrende.

systemet er freebsd 4.5 med proftpd 1.2.5

mvh.
Martin Søndergård

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-07-02 01:18

"Martin Søndergård" <moes@mail.tele.dk> wrote in

> hvordan er det muligt at få proftpd til at skrive en logfil.
> lige nu skriver den blot ud på skærmen, hviklet godt kan blive
> lidt frustrende.

Prøv at give proftpd paramteren --help, så skulle den give dig lidt
hjælp ;)

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.susie.dk/

Fra : Martin Søndergård

Dato : 13-07-02 12:30

tjaaa, det hjalp godt nok ikke på mit problem.

andre der har en mulig løsning

mvh.
Martin Søndergård

Fra : Esben Laursen

Dato : 16-07-02 09:31

> hej ng
>
> hvordan er det muligt at få proftpd til at skrive en logfil. lige nu
skriver
> den blot ud på skærmen, hviklet godt kan blive lidt frustrende.

Nu er jeg ikke BSD mand, men er det ikke fordi du starter den med
en --nodaemon eller -n ???

jeg ville lave et script der starter den i inetd / xinetd hvis der er noget
der hedder det på BSD..

På min Rødhætte 7.2 starter jeg den sådanne:

Proftpd:

service proftpd
{
disable = no