Redhat 7.2 og win2k i netværk
Fra : Daniel Monin

Dato : 12-07-02 22:19

Hej,

jeg vil gerne have opbygget et lille netværk med 2 pc´er, som henholdsvis
kører med redhat 7.2 og win2k. Det er meningen at linux maskinen skal køre
som router.

Jeg har forbundet de 2 maskiners netkort. Nu mit spørgsmål: burde de grønne
lamper bag på kortene ikke indikere at de er forbundet med hinanden? det gør
de nemlig ikke.

mvh

Daniel Monin

Fra : Faxe

Dato : 13-07-02 07:05

Hej Daniel

Husk at hvis du forbinder dem direkte med èt kabel skal det være et krydset
kabel, med mindre du bruger BNC!

/Faxe

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-07-02 07:52

Faxe wrote:

> Husk at hvis du forbinder dem direkte med èt kabel skal det være et krydset
> kabel, med mindre du bruger BNC!

Med BNC skal man huske at bruge to T-stykker og to termineringer
også, jeg har set det forsøgt uden og det er ikke så heldigt..

> /Faxe

Jo, tak som byder..hehe

--
Hygge..
Thomas

<http://carftp.com> - a library of car videos.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 13-07-02 07:09

Daniel Monin wrote:

> Jeg har forbundet de 2 maskiners netkort. Nu mit spørgsmål: burde de grønne
> lamper bag på kortene ikke indikere at de er forbundet med hinanden? det gør
> de nemlig ikke.

Øh, har du bare forbundet de to maskiner med 1 kabel? Den normale
fremgangsmåde er at bruge et kabel pr. maskine og en hub eller
switch som samlingspunkt. Hvis du kun vil bruge et enkelt kabel
skal det være snoet anderledes end de normale kabler, ellers
fungerer det ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 13-07-02 09:37

"Thomas Strandtoft" skrev i en meddelelse

> [...]
> switch som samlingspunkt. Hvis du kun vil bruge et enkelt kabel
> skal det være snoet anderledes end de normale kabler, ellers

Ja, jeg har kun brugt et kabel. Det er et alm. patch utp kabel, men det kan
jeg så regne ud at jeg ikke kan bruge. Ville du anbefale at købe en hub?

mvh

Daniel

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-02 09:51

Den Sat, 13 Jul 2002 10:37:11 +0200 skrev Daniel:

>Ja, jeg har kun brugt et kabel. Det er et alm. patch utp kabel, men det kan
>jeg så regne ud at jeg ikke kan bruge. Ville du anbefale at købe en hub?

Hvis du så meget som tænker på at købe en maskine mere, eller invitere
kammaraterne over til netværksspil, så køb en lille switch (en switch
er bedre end en hub, og prisforskellen er ikke ret stor mere).

Et krydset kabel er billigere, men den eneste fordel den har frem for
en switch, er at den ikke bruger strøm (så hvis man har to bærbare, og
skal spille netspil i bussen, så er et krydset kabel genialt).

Mvh
Kent
--
.~. .~.
/V\ From Palm Pilot to S/390 /V\

Fra : Kasper Guldmann \(re~

Dato : 15-07-02 18:35

Daniel Monin wrote:
> Hej,
>
> jeg vil gerne have opbygget et lille netværk med 2 pc´er, som
> henholdsvis kører med redhat 7.2 og win2k. Det er meningen at linux
> maskinen skal køre som router.

Hvis du kun skal bruge maskinen som router, er der en glimrende
linux-installation, der hedder smoothwall. Den samler router, firewall
og DHCP og skulle være ret let at installere og konfigurere

--
Kasper Guldmann
ZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZXZZX
Just when you think you have all the answers,
I change the question