&#XYZ i HTML 4.01
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-02 09:29

Hej!

Hvordan er det nu lige man får det her skrevet om så det kan validere i HTML
4.01?

"her kommer en tankestreg – og teksten fortsætter......."

Validatoren hos W3 siger at – er en non-sgml character?!

mvh
Kim Jensen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 12-07-02 09:40

Kim Jensen wrote:

> "her kommer en tankestreg – og teksten fortsætter......."
>
> Validatoren hos W3 siger at – er en non-sgml character?!

Hvad er der galt med en almindelig bindestreg?
--
De herligste hilsner _/
__/ | + Jeg vil leve i en verden, hvor

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-02 10:03

> Hvad er der galt med en almindelig bindestreg?

Den er for kort. Jeg skal ikke bruge en bindestreg men en tankestreg:
- vs -

mvh
Kim Jensen

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-02 10:07

> Den er for kort. Jeg skal ikke bruge en bindestreg men en tankestreg:
> - vs -

Hov..... det døde i newsreaderen..... Men prøv selv at lave en bindestreg og
en tankestreg (ASCII 150) og se forskellen. Typografisk set er det desuden
forkert at bruge en bindestreg istedet for en tankestreg.

mvh
Kim Jensen

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 12-07-02 10:23

"Kim Jensen" skrev ...

> Validatoren hos W3 siger at &#150; er en non-sgml character?!

&ndash; (lang) eller &mdash; (meget lang)

Michael Kjærgård

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-07-02 10:31

> &ndash; (lang) eller &mdash; (meget lang)

Perle. Takker.

mvh
Kim Jensen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 12-07-02 10:37

Kim Jensen wrote:

> Perle. Takker.

Du kan se de forskellige kandidater her:

http://std.chbs.dk/html-4.01/tankestreg.html