Postgresql installation
Fra : Dan Mortensen

Dato : 11-07-02 13:37

Dav

Jeg sidder og prøver på at installere Postgresql på en Aix 4.3 tønde.

I kravspecifikationen står der at GMake er krævet, men hvor dælen finde jeg
den?
Jeg har hentet Make 3.79 fra ftp://ftp.gnu.org/gnu/. men den laver ikke
nogen gmake, og jeg kan ikke lave gmake --version.
Kan heller ikke lave make --version

Jeg er lidt grøn i Aix, så det er sikkert noget simpelt der er galt.

GNU make is required; other make programs will not work. GNU make is often
installed under the name gmake; this document will always refer to it by
that name. (On some systems GNU make is the default tool with the name
make.) To test for GNU make enter
a.. gmake --version
It is recommended to use version 3.76.1 or later.

Mvh Dan

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-07-02 13:40

Dan Mortensen skrev:
> [...]
> Jeg har hentet Make 3.79 fra ftp://ftp.gnu.org/gnu/. men den laver ikke
> nogen gmake, og jeg kan ikke lave gmake --version.

Naar du har installeret ovenstaaende, saa skulle du gerne kunne koere
/usr/local/bin/make --version.

Tilfoej /usr/local/bin forrest i din $PATH og se om du ikke kan komme
igang med PostgreSQL nu.

Hvis den insisterer paa gmake, saa kopier /usr/local/bin/make til
/usr/local/bin/gmake.

--
Thorbjoern

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-07-02 15:40

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Hvis den insisterer paa gmake, saa kopier /usr/local/bin/make
> til /usr/local/bin/gmake.

Eller nøjes med at symlink:

# (cd /usr/local/bin && ln -s make gmake)

så slipper man for at skulle huske at opdatere gmake når der kommer
en ny version af make - og det fylder kun halvt så meget.

// Klaus