DHTML DropDown menu og Frameset
Fra : Henrik Hanfgarn

Dato : 11-07-02 13:30

Jeg har et spørgsmål vedr. de velkendte DHTML menuer i kombination med et
frameset.
Kan det slet ikke lade sig gøre at benytte dd menuen i top-framen og så
loade en ekstern side main-framen ?

Jeg har prøvet med mange forskellige typer, alle uden held
- Er det et spørgsmål om sikkerhed ?

Jeg håber der er nogen der kan give mig et svar.

MVH
Henrik Hanfgarn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-07-02 17:05

Thu, 11 Jul 2002 14:30:21 +0200, skrev "Henrik Hanfgarn"
<henrik@medialogic.dk>:

>Jeg har et spørgsmål vedr. de velkendte DHTML menuer i kombination med et
>frameset.

Den eneste gratis dropdownmenu, der virker med frames, jeg har
set er <http://www.milonic.co.uk/menu/frames/>.

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 12-07-02 01:02

Henrik Hanfgarn skrev:
> [...]
> loade en ekstern side main-framen ?
>
> Jeg har prøvet med mange forskellige typer, alle uden held

Sikkerhed? Nej, ikke umiddelbart.

Jeg er faldet pladask for ypSlideOut fra http://youngpup.net. Men ellers
synes jeg også den de har hos http://mediatemple.net er ok.
De virker med <frame> og <iframe> i IE. I NS vil frame-elementerne dog
altid arve det højeste z-index (skriver de hos w3c), så her tror jeg du
løber ind i problemer. Hvad med en frame-fri løsning til fordel for en
omgang javascript-includes?

mvh
/morten

Fra : Mads Kristensen

Dato : 12-07-02 15:05

"Henrik Hanfgarn" <henrik@medialogic.dk> wrote in message
> Jeg har et spørgsmål vedr. de velkendte DHTML menuer i kombination med et
> frameset.
> Kan det slet ikke lade sig gøre at benytte dd menuen i top-framen og så
> loade en ekstern side main-framen ?

Det er meget nemt og skrives i ren html. Target-attributten skal blot
tilføjes dd-menuen.

<select target="mainframe">
<option value="http://www.ekstern-dokument.html">Ekstern link</option>
</select>

Jeg har ikke testet, men skulle nu mene det virker efter hensigten.

Ellers kan du i head-delen af topframen skrive <base target="mainframe">. På
den måde bliver alle links i topframen åbnet i mainframe

-Mads
www.easywebdesign.dk