ZoneAlarm igen igen
Fra : Keld Sørensen

Dato : 11-07-02 04:27

Jeg har RTFM, men jeg har stadig det problem, at

ZA på W2k Serveren låser for LAN'et !

Jeg HAR oprettet en Local zone med et interval af IP-adresser,
svarende til mine IP-adresserne på alle mine pc'er.

Jeg HAR givet de tilladelser undervejs, som jeg mener skal til.

Hvad er det, der mangler ?

Mit setup er følgende:

1 W2K server med 4 clienter forbundet med en switch.
Via UPLINK-porten på switchen er der tilkoblet en
SpeedStream ADSL Router, som samtidig virker som
DHCP-server.

Keld Sørensen
Danmark

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-07-02 06:26

Hej "Keld Sørensen" <KS@KS-DATA.DK>

[XFUT: dk.edb.netvaerk -> dk.edb.sikerhed]

>Jeg har RTFM, men jeg har stadig det problem, at
>ZA på W2k Serveren låser for LAN'et !

ZA er en personlig firewall, beregnet til at køre på en arbejdsplads.
Det du har brug for er en gateway firewall, der er beregnet til at
køre på sin egen maskine og filtrere et netværk.

>Hvad er det, der mangler ?

Et produkt der passer til dit behov.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Niels Callesøe

Dato : 11-07-02 17:06

Lars Kim Lund wrote in

> ZA er en personlig firewall, beregnet til at køre på en arbejdsplads.

Er der andre end mig det studser over den fordanskning? En
'arbejdsplads' betyder for mig noget helt andet end en 'workstation' -
og er et sted hvor ZoneAlarm vil være aldeles uegnet.

--
Niels Callesøe - nørd light @work

This is not a fix of the backend.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-07-02 17:35

Hej "Niels Callesøe" <pfy@nntp.dk>

>Er der andre end mig det studser over den fordanskning?

Jeg bruger ordet frit i daglig tale om en arbejdsplads (et sted hvor
en person kan arbejde) - og afledt som f.eks. kontorarbejdsplads og
hjemmearbejdsplads.

>En 'arbejdsplads' betyder for mig noget helt andet end en 'workstation' -
>og er et sted hvor ZoneAlarm vil være aldeles uegnet.

En arbejdsplads har to betydninger for mig; det sted man er ansat som
medarbejder og det sted fysisk man arbejder (der hvor skrivebordet og
computeren står). Jeg bruger normalt ikke ordet om selve computeren
(den er en del af arbejdspladsen), så ved nærmere eftertanke fik jeg
nok brugt ordet forkert denne gang. Det var dog helt ubevidst og ikke
et forsøg på at fordanske 'workstation' eller 'pc'.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/