ATX og poweroff i RedHat
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 10-07-02 19:48

Dav

Nu har jeg givet op! Efter at komme til linket:

* [Acpi] ADV. Natural penis enlargement -without surgery-! $ 19.95

Med en google-søgning på: "linux poweroff howto atx"

Hvordan får jeg min Redhat Linux til selv at slukke når jeg skriver
'poweroff' og til at køre poweroff hvis jeg trykker på tænd/sluk
knappen på computeren?

Som det er nu skal jeg trykke på sluk-knappen når shutdown er færdig.

Christoffer Olsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 10-07-02 22:05

On 10 Jul 2002 20:48:17 +0200, Christoffer Olsen wrote:

> Hvordan får jeg min Redhat Linux til selv at slukke når jeg skriver
> 'poweroff' og til at køre poweroff hvis jeg trykker på tænd/sluk
> knappen på computeren?

Hvis du giver lilo en "apm=on" efter "linux" på prompten, virker det
så?

Isf. skal du bare sætte append="apm=on" i din lilo.conf og køre lilo
for at få det permanent.

(Man kan også oversætte sin kerne så det automatisk er slået til, men
det kan være overkill, YMMV).

Mvh.

--
"The concert is finito, my friends, goodnight!" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 10-07-02 22:37

spamtrap@koldfront.dk (Adam Sjøgren) writes:

> (Man kan også oversætte sin kerne så det automatisk er slået til, men
> det kan være overkill, YMMV).

Min kerne er kompilet med følgende options:

CONFIG_PM
CONFIG_APM
CONFIG_APM_DO_ENABLE
CONFIG_APM_CPU_IDLE
CONFIG_APM_ALLOW_INTS

og jeg har lige smidt følgende ind:
CONFIG_APM_REAL_MODE_POWER_OFF

og den gjorde at maskinen nu genstarter, det er jo næsten det jeg
vil have, kan jeg få den til at slukke?

Forresten er APM disabled i bios, da det bios-suspend får maskinen til
at fryse.

Mit bundkort er et Intel Maryville 850.

Christoffer Olsen

"Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure"

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 10-07-02 23:59

Adam Sjøgren wrote:

> Hvis du giver lilo en "apm=on" efter "linux" på prompten, virker det
> så?

Nej, du kan ikke få Linux til at lukke pænt ned ved tryk på
tænd/sluk-knappen. Der skal ACPI til:

Jeg har:

CONFIG_ACPI=y
CONFIG_ACPI_BUSMGR=y
CONFIG_ACPI_SYS=y
CONFIG_ACPI_CPU=y
CONFIG_ACPI_BUTTON=y

Første og sidste er nok de eneste, som er nødvendige.

Herefter installeres acpid (http://acpid.sourceforge.net/). Den konfigureres
til at køre /sbin/poweroff ved powerbutton-event og startes.

Det virker i hvert fald for mig.

/Rasmus

If you try to prove Murphy's law - will you fail?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 11-07-02 00:27

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Nej, du kan ikke få Linux til at lukke pænt ned ved tryk på
> tænd/sluk-knappen. Der skal ACPI til:

's/knappen/knappen med APM/g'

Hovsa.

/Rasmus

To alcohol!
The cause of - and solution to - all of life's problems!
-- Homer Simpson

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 11-07-02 08:29

Rasmus Bøg Hansen <moffe47@hotmail.com> writes:

> Nej, du kan ikke få Linux til at lukke pænt ned ved tryk på
> tænd/sluk-knappen. Der skal ACPI til:

Okay, tak for tippet. Men egentlig er det også nok hvis maskinen
slukker efter en 'shutdown -h' kommando. Kan det lade sig gøre når man
kun bruger apm?

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 11-07-02 18:03

On 11 Jul 2002 09:28:31 +0200, Christoffer Olsen wrote:

> Okay, tak for tippet. Men egentlig er det også nok hvis maskinen
> slukker efter en 'shutdown -h' kommando. Kan det lade sig gøre når
> man kun bruger apm?

Det kan det ihvertfald på nogle maskiner, min f.ex. (ECS
et-eller-andet bundkort) (det var det, jeg troede du spurgte om -
læser for lidt af teksten... :*))

Mvh.

--
"I met a christian in Christiansands" Adam Sjøgren
A devil in Helsinki asjo@koldfront.dk