Kan man bare skifte processor? [Asus MB]
Fra : Kong Kent

Dato : 10-07-02 15:37

Jeg har et Asus A7V motherboard med en 900Mhz AMD T-Bird processor. Men mit
A7V bundkort kan godt trække en 1,2Ghz, og jeg har set på www.edbpriser.dk ,
at en AMD Duron 1,2Ghz kun koster:
Duron 1200MHz Socket A / FSB 200MHz 455 kr.

Kan jeg godt bare skifte min 900 ud med en 1200 ?

Nogle har endda sagt, at jeg kan fyre en AMD T-Bird 1400MHz i mit A7V
bundkort, hvis altså jeg opdaterer min BIOS. Men hvordan gør jeg det?

HJÆLP. Jeg aner intet om sådan noget, men vil gerne have opgraderet til
1,4Ghz fra 900Mhz hvis jeg kan :)

--
Kent.
http://formel1.jubii.dk - F1 på dansk!

Fra : danni plougmann

Dato : 10-07-02 16:03

du skal ha fat i et lille dos program der hedder aflash.com, ligger på asus
driver cden
find så den nyeste bios version på asus hjemmeside.

det sikrerste er at falsh bios i ren dos
smid aflash og bios filen på en bootdiskette.
jeg mener der følger en txt fil med aflash med en guide om hvor dan man
bruger det

Fra : Martin K

Dato : 11-07-02 08:09

Kong Kent wrote:
> Nogle har endda sagt, at jeg kan fyre en AMD T-Bird 1400MHz i mit A7V
> bundkort, hvis altså jeg opdaterer min BIOS. Men hvordan gør jeg det?

Jeg var lige et smut inden om:
http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v/specification.htm
og
http://download.asus.com.tw/mb_dl_menu.asp?Status=31&l1=1&l2=10&l3=1&mid=1

Men der står intet om at man kan sætte så stor en CPU i boardet.
Specifikationen siger:
"Socket A for AMD® ThunderbirdT / DuronT 550MHz ~ 1GHz+ CPU"

> HJÆLP. Jeg aner intet om sådan noget, men vil gerne have opgraderet
> til 1,4Ghz fra 900Mhz hvis jeg kan :)

Så jeg ved sq ikke rigtigt om det er muligt at sætte en så hurtig sag i...

--
Martin K

Fra : Hr Jensen

Dato : 11-07-02 20:54

Nu er der jo en del asus a7v bundkort (hvad hedder det helt præcis?)

Ydermere ville jeg ikke skifte fra t-bird til duron.
Jeg vil vurdere at din 900MHz er ca samme hastighed som en 1.2 duron.
Jeg er heller ikke sikker på at du skal opgradere din bios men bare skifte
(der er autodetekt på)

MEN MEN MEN

Intet er jo sikkert så kom med det fulde navn på bundkortet

Fra : Martin K

Dato : 12-07-02 08:21

Hr Jensen wrote:
> Nu er der jo en del asus a7v bundkort (hvad hedder det helt præcis?)

Det er der jo, men der er rent faktisk et board der kun hedder A7V. Så mon
ikke du lige skulle have undersøgt det, før du anklager manden?

Se: http://www.asus.com.tw/mb/socketa/a7v/overview.htm

> Intet er jo sikkert så kom med det fulde navn på bundkortet

Det er det fulde navn!

--
Martin K

Fra : Hr Jensen

Dato : 12-07-02 21:34

Hvem har pisset på din sukkermad ?

Hvis jeg skal vejlede nogen herinde, vil jeg være sikker i min sag.
Det er ikke os alle der vil sige noget der ikke er hold i vel.......
Jeg skrev jo netop at han skulle komme med det fulde navn , for at undgå en
misforståelse.
Jeg anklager ingen, men spurgte på en høflig måde om det var det fulde navn
(visse folk vil jo gerne puste sig op, men for det meste fordi de ellers
bliver overset!!)

Et er at læse, andet er at forstå!!!

Fra : Martin K

Dato : 15-07-02 09:32

Hr Jensen wrote:
> Hvis jeg skal vejlede nogen herinde, vil jeg være sikker i min sag.

Klart, klart...

> [...]
> Jeg anklager ingen, men spurgte på en høflig måde om det var det
> fulde navn (visse folk vil jo gerne puste sig op, men for det meste

Anklage var måske også lige at sætte tingene på spidsen, og det er da også
fint nok at du vil undgå misforståelse. Jeg siger bare, at det ikke kan være
så svært lige at smutte indenom http://www.asus.com.tw/ for lige at
kontrollere om der nu skulle være et board der hed A7V - eller noget andet
for den sags skyld.

> Et er at læse, andet er at forstå!!!

Så sandt, men hvad er det så lige du mener jeg ikke har forstået?

--
Martin K

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 12-07-02 00:04

Kent kan godt eje en A7V MB den findes rigtig nok i mange versioner men også
som A7V med chipsæt KT133 Sidste bios version er a7v1009 Da den kun
understøtter 2 * 100 Mhz bus er den støre cpu thunderbird 1400Mhz med FSB
200Mhz. dit MB skal kunne clokkes til 2 * 133 Mhz bus for at kunne udnytte
266Mhz bus. Den samme gamle regel gælder stadig du kan køre med den største
CPU som findes bare så længe dit MB ikke brænder din CPU af ved for meget
volt hvis dit MB har cokket A kan du sikkert også køre med en XP 2200 alle
XP cpu med 266Mhz bus kan også køre 200Mhz bus så simpel er det bare.
Venligst Glenn