Hjælp fejl i IE
Fra : Bjarne Schmidt

Dato : 10-07-02 09:37

Hej NG
Jeg kan pludselig ikke koble mig på nettet med IE 5 eller IE6
Jeg kører TDC Bredbånd med netværk og kan koble mig på fra en anden PC så
det
må være denne ene PC der ikke virker. Outlook exprees virker fint på
maskinen.

I øverste bjælke står der .:
res//C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC/dnserror.htm
når jeg prøver at koble mig på.
Hvad er det for noget og hvad gør jeg ?.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-02 12:57

Bjarne Schmidt wrote:

> I øverste bjælke står der .:
> res//C:\WINDOWS\SYSTEM\SHDOCLC/dnserror.htm
> når jeg prøver at koble mig på.
> Hvad er det for noget og hvad gør jeg ?.

Du har en fejl i din DNS-opsætning. Når browseren kontakter en
hjemmeside, benytter den ikke den adresse, du skriver i adressefeltet.
Den bruger i stedet hjemmesidens IP-adresse. Når du skriver en adresse
som for eksempel http://www.wired.com, kontakter browseren en Domain
Name Server (DNS), der oversætter den skrevne adresse til en IP-adresse
- i dette tilfælde 209.202.221.20 (prøv at skrive dette i browseren, så
skulle du gerne komme ind på Wireds hjemmeside).

Der er nogle programmer, der kan ændre opsætningen af browserens
DNS-opslag, og det kan være derfor, det ikke længere virker. Jeg har
ikke helt tjek på, hvordan du retter din opsætning, men det kan TDCs
kundeservice hjælpe dig med.

--
Mvh. Kim Ludvigsen