Skærme
Fijala 3554
ang. ridse i samsung 959nf og rengøringsmi~
Fra : Peter guldberg

Dato : 09-07-02 22:39

Har pådraget mig en ridse i min monitor.Har derefter nærlæst
brugsanvisningen.Der står man kun må bruge anbefalet rengøringsmiddel, men
ikke præcis hvad det er.Er der nogen der ved hvad det er ?

m.v.h Peter

Fra : Mads Holmer-Jensen

Dato : 09-07-02 22:57

"Peter guldberg" <guldberg10@stofanet.dk> wrote in message
> Har pådraget mig en ridse i min monitor.Har derefter nærlæst
> brugsanvisningen.Der står man kun må bruge anbefalet rengøringsmiddel, men
> ikke præcis hvad det er.Er der nogen der ved hvad det er ?

Jeg plejer at bruge Ajax Antistatic, hvilket fungere fint med en blød klud
(man skal af en eller anden grund sprøjte det på kluden, og ikke direkte på
skærmen!).

Men hvad der ligefrem er anbefalet er anbefalet ved jeg ikke.

M.v.h.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-07-02 07:04

Peter guldberg skrev:

>Har pådraget mig en ridse i min monitor.Har derefter nærlæst
>brugsanvisningen.Der står man kun må bruge anbefalet rengøringsmiddel, men
>ikke præcis hvad det er.Er der nogen der ved hvad det er ?

Jeg ved det ikke. Mit universalmiddel til Hansol, Viewsonic og om
føje tid en Samsung fladskærm er en blød klud vredet op i vand
med opvaskemiddel (minirisk). Men jeg ved ikke om din monitor er
særligt følsom.

--
Bertel

Fra : Lars

Dato : 10-07-02 12:29

Køb sådan nogle "klude" til skærme.. De fås i sæt, og minder meget om dem
til biler. I hvert lille sæt er der en vådklud og en tør en til at tørre
efter med. Fås ikke bedre, ikke så dyrt.

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 11-07-02 09:37

Peter guldberg skrev: (messageID:

> Har pådraget mig en ridse i min monitor.Har derefter nærlæst
> brugsanvisningen.Der står man kun må bruge anbefalet rengøringsmiddel,
> men ikke præcis hvad det er.Er der nogen der ved hvad det er ?

Jeg bruger en blød mikrofiberklud købt hos Jysk Sengetøjslager for 29,95.
Jeg har endnu ikke oplevet noget smuds den ikke kan fjerne - hvis det er
rigtigt slemt, vrider jeg kluden (hårdt) op i varmt vand.

Jeg er ikke helt begejstret for ideen om at bruge Ajax eller andre midler
på min skærm, da det ret nemt kan spolere dens antiglare-coating.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Peter guldberg

Dato : 11-07-02 20:31

Tak for hjælpen gutter.
Vil anskaffe mig sådan en microfiber klud.
Er den heldig situation at det er lykkedes mig at få min skærm byttet hos
anovo.
Så nu har jeg lært den lektie.Vidste ikke skærme var så sarte.Det er da en
tand upraktisk.
Hmm.Men det må vi jo lære at leve med.

M.V.H Peter

Fra : Søren

Dato : 11-07-02 22:55

"Peter guldberg" <guldberg10@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:3d2ddcea$0$241$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Tak for hjælpen gutter.
> Vil anskaffe mig sådan en microfiber klud.
> Er den heldig situation at det er lykkedes mig at få min skærm byttet hos
> anovo.

Gælder onsite ombytnings garantien,
ridser man selv har forvoldt på skærmen ?

M,v,h Søren

Fra : LA2

Dato : 12-07-02 00:24

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er ikke helt begejstret for ideen om at bruge Ajax eller andre midler
> på min skærm, da det ret nemt kan spolere dens antiglare-coating.

Microfiber kluden fjerner ikke coatingen? Hvorlænge har du brugt den?
Har selv tænk at bruge demineraliseret vand og en anelse opvaskemiddel. Der
står i manualen at man ikke skal bruge vand alene!