Mappe et drev på et andet subnet
Fra : Heini Guttesen

Dato : 09-07-02 15:01

Jeg har et lille problem som jeg håber I kan hjælpe mig med.
Jeg har en delt mappe på en server på subnet 1 lad os kalde den
\\server1\drev på ipadressen 10.0.1.20

Problemet er at fra et andet subnet (eks. 10.0.2.xx) kan jeg kun få fat i
drevet med \\10.0.1.20\drev, - og ikke \\server1\drev.
Jeg får fejlmeddelsen "Kan ikke finde dette netværksnavn"
Jeg har prøvet at tilføje server1 i DNS, WINS, hosts og lmhosts uden
resultat.
Problemet opstår kun når jeg prøver fra en NT 4.0 klient, - hvis jeg bruger
en w2k klient virker begge dele. Jeg kan pinge server1 fra begge klienter.

Jeg håber der er nogen som kan sparke mig i den rigtige retning, - er der
nogle smarte væktøjer jeg kan benytte til at fejlsøge med?, eller er jeg ude
i noget som ikke kan fungere på NT 4.0.
Min applikation krever at jeg bruger navnet, så jeg kan ikke bare bruge ip
adressen.

/Heini Guttesen