Tjek om en side er kaldt som popup
Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 09-07-02 14:19

Kan man tjekke om en side er kaldt som popup - og videre - om den er kaldt
fra en bestemt moderside?

Jeg har forsøgt mig med at teste op imod 'window.opener', men kan ikke få
det til at køre på en troværdig måde. Funktionen 'tjekkilde' kaldes via
'onLoad'.

function tjekkilde() {
// Fejlmeld hvis siden kaldes som popup fra den rigtige kilde
var re = new RegExp("http://modersidensurl.aspx");
if (window.opener == null)
{window.location.replace("fejl.aspx");}
else if (!re.test(window.opener.location))
{window.location.replace("fejl.aspx");};}

Kim

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 13-07-02 02:56

Kim Bach Petersen skrev:
> Kan man tjekke om en side er kaldt som popup - og videre - om den er
> kaldt fra en bestemt moderside?
> Jeg har forsøgt mig med at teste op imod 'window.opener', men kan ikke
> få det til at køre på en troværdig måde.
[klip]

Jeg sad med samme problem for et par dage siden, og jeg kunne heller ikke
få det til at virke med window.opener. Jeg troede ellers (også) kun, at
window.opener var null, medmindre at det var et popup-vindue. Men det
virkede altså ikke.
Så prøvede jeg at lave den sædvanlige løkke:
var ud='';
for(x in window.opener){ud+='\n'+window.opener.a; }
- men det blev jeg bare endnu mere forvirret af (det' en syg høne der
lægger den kode der).
Og for nu bare at gøre en kort historie ekstra lang, så er det endt med,
at jeg tester efter window.name, som er det samme for alle mine popup-
vinduer. Lidt forklarende kode:

// window.name bliver 'pop'
function pop(xlink,width,height){
window.open(xlink.href,'pop','width='+width+',height='+height);
}

// kaldes i <body onLoad> i popup-vinduet
funciton tjekpop(){
if(window.name=='pop')alert('det her er vist en popup-fætter');
}

Håber det kan bruges til et eller andet.

mvh
/morten

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 14-07-02 13:44

> jeg tester efter window.name

God idé! Det virker fint - mange tak for det!

Kim