CSS Størrelse af text samt forms
Fra : Ronni Westh Nielsen

Dato : 09-07-02 08:44

Hejsa allesammen endnu engang...

Jeg har lige et par spørgsmål mere

1. Hvordan laver man skrifttypen mindre i en <form></form> ?
2. Kan man ændre farver i selve <form>'en ? - Sådan så man kan
integrere selve dropned boxen til hjemmesidens farve.

Hilsen Ronni

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Steen Nielsen

Dato : 09-07-02 12:47

"Ronni Westh Nielsen" <selected@ironi.dk> wrote in message
> Hejsa allesammen endnu engang...
>
> Jeg har lige et par spørgsmål mere
>
> 1. Hvordan laver man skrifttypen mindre i en <form></form> ?

du kan ikke gøre det i <form></form>, men du skal gøre det inden i
inputfelterne i formularen...
f.eks.
----
<form>
<input type="text" style="font: verdana; font-size: 12px;">
</form>
----

> 2. Kan man ændre farver i selve <form>'en ? - Sådan så man kan
> integrere selve dropned boxen til hjemmesidens farve.

det gør du på samme måde... du skal ændre udseendet på selve input felterne,
ikke i formularen..

Der er dog nogle restriktioner.. tror ikke at man kan ændre et <select> og
et <file> felt.. det er ikke understøttet...

Med venlig hilsen
Steen Nielsen

Fra : Mads Kristensen

Dato : 09-07-02 13:27

Steen Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Det kan man godt.

<select style="background: red; color: blue">
<option style="font: verdana">
<option style="font: arial">
</select>

Jeg har selv gjort noget lign. på www.easywebdesign.dk

-Mads

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 09-07-02 14:13

Mads Kristensen <mkk@easywebdesign.dk> wrote in news:agekq5$9a$1
@sunsite.dk:

> Det kan man godt.

Gælder det også border på et <SELECT>? Det synes jeg nemlig ikke jeg kan få
til at virke...

Mvh.
/Thomas