Yamaha 4gear - Har prøvet alt ,,, Men min ~
Fra : Lass

Dato : 09-07-02 07:14

Min Yams er begyndt at gå dårligt. den hakker når den skal trække.

Jeg har ellers skiftet næsten alt på den op til flere gange.

den gik ellers godt i det første halve år efter en hovede renovering.
Den fik nye krumtaplejer og nålleje til pleilstang og stempel.
nye pakninger over alt. og summede som en symaskine.
Den lød godt, som en Yams nu skal lyde.
Men så en dag begyndte den at hakke lidt i det , ligesom om
tændingen eller platinerne var hved at være færdige. så platinerne
skiftede jeg ud med nye, men det hjalp ikke. faktisk tværtimod. Så
købte endnu et nyt sæt, det var det samme.
Så prøvede jeg at skifte det hele ud med en helt ny komplet tending.
da det heller ikke hjalp prøvede jeg så en anden syl, topstykke
og Caburator og anden udstødning, luftfilter.

Jeg kunne så godt mærke den vil lidt mere fremad men alligevel ikke
rigtigt. pga den samme hakken.
( Har prøvet forskellige dyser under forsøgene)
Så skiftede jeg membranen og studs,,,, ingen forskeld overhovdet.

Nu har jeg prøvet med 3 forskellige Sylindre og Capuratore og prøvet
forskellige platinsæt-modeller og condensator, tændspole og det hele,
og har haft det hele byttet rundt på kryds og tværs. nyt som gammelt.
lovligt som Ulovligt.
men uanset hvad der er på af dele så hakker den ligesom Stadigt på
den samme måde når den skal trække. Og jo varmere jo værrer.

Jeg har tænkt på om det kan være noget i motoblocken. men ved ikke
hvad det skulle være.
da jeg under hovede renoveringen også skiftede lejer kan
jeg dårligt tro det er dem. der er ikke slock i det når jeg
trækker i pleilstangen, det køre som smurt.
Når jeg starter og lader den stå i frigear ( eller i gear med kopling)
og gasser op så siger den fint. Som en vild Yamaha skal sige.
og masser af omdregninger.
Men Når jeg så skal køre er der ingen bundtræk og den vil heller ikke
lade sig køre ud i gearne pga den mystiske hakken der.

Sikre ting..... Den er ikke gearet for højt i tandhjulene, hjulene
køre fint og ingen bræmser der hænger og den slags.
Der er olie på, og den aldrig tabt en dråbe nogensinde. den er tæt.
Når noget har været åbnet er det lukket med nye pakninger. hvergang.

Hvad er det jeg har glemt.?

Vil i ikke nok hjælpe mig gutter ,,,,, Jeg har en splinterny Yamaha
stående her med forhåbenligt en lille skavank,
jeg er edder træt af,
og føler mig også lidt ydmyget af at køre maxi.

MVH L@ss

Fra : Allan Riise

Dato : 09-07-02 08:09

"Lass (Power-Post 2000)" <Funk@nd Groove> skrev i en meddelelse

> [...]
> stående her med forhåbenligt en lille skavank,
> jeg er edder træt af,
> og føler mig også lidt ydmyget af at køre maxi.

Hej Lass
Det kunnne være din luftskrue der skal indstilles, det lyder som om den får
for lidt at spise. Mener at standard indstillingen er 2½ omgang, ud fra
bund.
Du kan også løfte nålen, ved at sætten den lille fjeder 1 hak eler 2 ned....

--
Allan Riise
ICQ 55853098

Fra : Bjarke Madsen

Dato : 09-07-02 20:40

Prøv med en anden type tændrør event. smulret kulstang i midten

Fra : peter

Dato : 09-07-02 21:13

Kobling???

Fra : Troels Plougmann Ols~

Dato : 09-07-02 23:28

> Min Yams er begyndt at gå dårligt. den hakker når den skal trække.
> blablablablabla

Har et par bud:

Nyt tændrør! Dit tændrør skal have en (tør) brun belægning, så tænder den
fint.

Afstanden mellem platinerne skal være 0,3 (eller 0,03, kan ikke huske det
præcist) mm.

Karb skal have #110 eller #130 dyse, det er standard. #150 v/5,3 hk tun.

Det KAN også være 4-takten der er dit problem. Prøv evt. at fjerne plomben,
det gjorde jeg slap af med al den 4-takten min Yams FS-1 lavede (Jeg ved
godt det ikke er 4-takten som sådan, det er bare noget man kalder det).

//Troels

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 10-07-02 12:53

Jeg tror bestemt at det er noget med tændningen, hvis det ikke hjælper med
et nyt tændrør (B9HS, NGK, kan jeg anbefale). Min har gjort det sammen, hvis
for forstår din forklaring rigtigt. Og jeg stillede og stillede og stillede
og tilsist var den der !!
Held & Lykke

/Brian

Fra : Christian

Dato : 14-07-02 01:19

Det er fordi du har glemt at fylde højoktan benzin i kværnen.

Christian