netbui
Fra : Jan Kristensen

Dato : 08-07-02 22:18

Findes der "netbui driver" til W-xp ?
Jeg har hjemmenetværk med xp, 98 og 95 knyttet sammen i switch hvor der også
er forbindelse med ADSL (teleDK med 2 dynamiske IP).
Med xp kan jeg ikke se nogle af de andre men komme på internet, med bærbar
(w-95) kan jeg se w-98 og komme på internet, med w-98 kan jeg se alle tre.
At w-95 og 98 ser hinanden tror jeg skyldes opsaætning med netbui men der er
ikke netbui-protokol med til XP - kan den findes ?
JAN

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-07-02 22:25

"Jan Kristensen" <jbk1@dadlnet.dk> skrev:
> Jeg har hjemmenetværk med xp, 98 og 95 knyttet
> sammen i switch hvor der også er forbindelse med
> ADSL (teleDK med 2 dynamiske IP).

Jeg bruger bare IPX til dette, det virker fint.

Mvh.
Mikael

Fra : Nikolaj

Dato : 08-07-02 22:28

"Jan Kristensen" skrev i en meddelelse

> [...]
er
> ikke netbui-protokol med til XP - kan den findes ?

linket hentet fra tidligere tråd, 23/6:

http://support.microsoft.com/search/preview.aspx?scid=kb;en-us;Q301041

Mvh
Nikolaj

Fra : Jan Kristensen

Dato : 08-07-02 23:16

Tak for hjælpen, nu virker netværket til mit behov.
Jeg har tidligere prøvet ip/ipx osætning men kan ikke få dette til at virke-

Jan

Fra : Jan Kristensen

Dato : 08-07-02 23:24

Tak, nu virker det til mit behov. Jeg har tidliger forsøgt med ip/ipx men
kan ikke få det til at køre.

Fra : lars

Dato : 10-07-02 10:33

jeg mener at du skal
bruge hosts filen i windows 98 / xp

søg efter "hosts.sam" og omdøb den til "hosts"
editer filen med notepad
i filen skal der stå ip adressen på din xp maskine efterfulgt af
nogle mellemrum og navnet på din xp maskine
efs:
10.0.0.1 server

gem filen og reboot win98 så skulle det virke bedre
gør eventuelt det samme på xp maskinen.
( bare med navn og ip på win 98 maskinen.)

hilsen lars

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 09-07-02 07:34

Jeg har lige et ydelrigere spm.:

Dét der med at de kan se hinanden skyldes det Netbeui ?
Jeg går ud fra du mener browserfunktionen i Andre Computere?

1) Kan denne ikke bruges med "NetBios over TCP/IP" ???

2) Er der ikke noget med at UNC-stien kan bruges uden NetBeui blot der er
"NetBios over TCP/IP" ???

Hilsen
Carsten

cajuth(remove_xx_this)@tiscali.dk
cajuth(fjern-dette-i-parantes)@tiscali.dk

Fra : Jakob K. Nielsen

Dato : 09-07-02 22:37

> [...]
er
> ikke netbui-protokol med til XP - kan den findes ?

------------
Ja, NetBeui kan installeres fra Windows XP CD'en. Kan dog ikke lige huske
hvor den ligger....

/Kvistgaard

Fra : Hans Galvit

Dato : 28-07-02 20:34

jeg mener at have hørt at microsoft ville drop deres egen protokol til
fordel for tcp/ip derfor skulle der ikke være nogen til XP

--
<---------->

hg@ishoejby.dk
mob: 26 61 68 82

Fra : slet VWRVZ

Dato : 31-07-02 10:15

WIN XP understøtter Netbeui.

Netværksprotokollen kan installeres på følgende måde:
Kopier 2 filer fra installations CDen som følger:
CDens\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI\NBF.SYS til %SYSTEMROOT%\System32
\Drivers
CDens\VALUEADD\MSFT\NET\NETBEUI\NETNBF.INF til %SYSTEMROOT%\INF
Hvor %SYSTEMROOT% som standard ( normalt / sædvanligvis ) er
C:\Windows
Åben Kontrolpanelet
Dobbeltklik pä Netværksforbindelser
Højreklik ä LAN-forbindelse og vælg Egenskaber
Vælg Installer
Vælg (dobbeltklik på) Protokol
Vælg (dobbeltklik på) NetBEUI-protokol
Tryk på Luk (Egenskaber for LAN-forbindelse)

Det var det

(kopieret med venlighed fra
"http://www.praestkjaer.dk/dk/os/win-xp/wxp-hlp.htm"