SøgeResultater i et nyt vindue
Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 08-07-02 22:19

G'daw
Jeg er ved at lave et søgesystem som skal åbne et vindue med resultaterne i
stedet for at vise dem i samme vindue... Selve søgningen er lavet i ASP og
fungerer - det eneste problem er at få flyttet søgevariablerne til det
nyåbnede vindue..

Jeg har forsøgt følgende kode:

<head>
<title>Untitled Document</title>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Beginning of JavaScript -
function openNewWindow(soge){
window.open('Result.asp?dinmor=soge')
}
// - End of JavaScript - -->
</script>

</head>

<form>
<input type="text" name="dinmor">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit"
onClick="openNewWindow(form.dinmor.value);">
</form>

Kan nogen fortælle mig hvad fejlen er??
I det nye vindue får jeg ikke indholdet af "dinmor"-tekstboksen med istedet
overfører den ukritisk "soge"

På forhånd tak
Søren "Pengman" Pedersen

Fra : Peter

Dato : 08-07-02 22:36

> Jeg har forsøgt følgende kode:
<snip>
> window.open('Result.asp?dinmor=soge')
<snap>

Jeg tror ikke den opfatter "soge" som en variabel når du
tager den med i din tekststreng.

Prøv det her (ikke testet)

window.open('Result.asp?dinmor='+soge)

--
Venlig hilsen
Peter Heinzl

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 08-07-02 22:55

> window.open('Result.asp?dinmor='+soge)

Det var lige nøjagtigt det der var galt.. Mange tak for hjælpen
Søren "Pengman" Pedersen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 08-07-02 22:55

Såen rent umiddelbart vil det nok være en god idé at aktivere din
JavaScript function via action på <form> i stedet for via en onclick-event.

<form action="JavaScriptenNewWindow();">
<input type="text" name="dinmor">
<input type="submit" name="Submit" value="Submit">
</form>

og så opbygge functionen noget lign.

function openNewWindow(){
var url = "Result.asp?dinmor="+document.forms[0].dinmor.value;
window.open(url);
}

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Web Designer, fbd.dk

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 09-07-02 08:54

> Såen rent umiddelbart vil det nok være en god idé at aktivere din
> JavaScript function via action på <form> i stedet for via en
onclick-event.

Øhm... som totalt nybegynder .... hvorfor er det bedre?? Lige i øjeblikket
er jeg bare tilfreds med at det endelig virker...

Søren "Pengman" Pedersen

Fra : Frank B. Daugaard

Dato : 09-07-02 10:41

Brugermæssigt hensyn og i mine øjne en mere "rigtig" måde at gøre det på.

Ved at bruge action (dermed reelt benytte form'en) vil du kunne aktivere
formen ved at trykke på enter når du står i søgefeltet, hvilket mange gør.

OnClick eventen virker kun når brugeren tager fat i musen og klikker på
din submit knap, eller "tabulerer" sig frem til submit knappen.

Med venlig hilsen

Frank B. Daugaard
Web Designer