Formattering af tekst i tekstboks
Fra : Peter

Dato : 08-07-02 15:27

Hej Gruppe

Er det muligt at formattere tekst i en tekstboks til fx fed
skrift på samme måde som man kan indsætte linieskift?

tekst = str_replace(tekst,vbcrlf,"<br>")

Jeg ved, at man bare kan indsætte html tags (<b>), men det vil
jeg helst undgå, da man evt. skal kunne kopiere fra Word.

Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 08-07-02 19:55

"Peter" <prh@telefona.dk> wrote in message news:agc7et$3vc$1@sunsite.dk...
> Er det muligt at formattere tekst i en tekstboks til fx fed
> skrift på samme måde som man kan indsætte linieskift?

Hvis du mener i et <textarea> så kan du _ikke_, du skal have fat i noget
scripting af en slags for at få den ønskede funktion. Se evt.:
http://www.html.dk/artikler/00030/

--
Jakob Andersen

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 08-07-02 20:47

> du skal have fat i noget
> scripting af en slags for at få den ønskede funktion.

Nemlig - og et ret godt sted at starte kunne være:

http://www.bris.ac.uk/ISC/cms/ttw.html

Kim

Fra : peter

Dato : 09-07-02 07:14

Tak for jeres svar - og der skulle selvfølgelig have stået
<textarea>!