Office 2000 - Excel: Funktionen MIN(tal1;t~
Fra : Kjeld

Dato : 08-07-02 10:48

Hej NG

Jeg har et lille problem som andre givetvis også er stødt på, nemlig hvordan
undgår man at værdien 0 medregnes i funktionen MIN(tal1;tal2;...)?

Min talrække kunne f.eks. se sådan ud:

A B C

Funktionen sådan:

MIN(A1:A5)

Resultatet bliver 0, men jeg vil gerne at nul ikke medtages og at resultatet
derfor bliver 1.

Nogen som har et bud?

MVH

Kjeld

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-07-02 16:34

Kjeld <kjhn@aabenraakom.dk> wrote:
> [...]
>

> Funktionen sådan:
>
> MIN(A1:A5)
>

> Resultatet bliver 0, men jeg vil gerne at nul ikke medtages og at

Hej Kjeld

Kunne du ikke bruge en matrix-formel (100000000000000000 er valgt
som et tilfældigt stort tal:

=MIN(HVIS(A1:A5=0;100000000000000000;A1:A5))

Da formlen er en matrix-formel skal den indtastes med
<Shift><Ctrl><Enter> i stedet for bare <Enter>. Dette gælder også,
hvis den
skal redigeres.
Se
http://www.emailoffice.com/excel/arrays-bobumlas.html
for mere omkring matrix-formler.
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Leo Heuser

Dato : 08-07-02 20:58

Hej Kjeld

Denne matrixformel kan bruges:

=MIN(HVIS(A1:A5<>0;A1:A5))

Indtastet med <Shift><Ctrl><Enter>.

Leo Heuser

Fra : Kjeld

Dato : 12-07-02 06:29

Hej

Jeg siger tak for svaret, det fungerer fint

God Weekend

MVH

Kjeld

Fra : Leo Heuser