Session Timeout
Fra : SWebber

Dato : 07-07-02 12:55

Jeg har nu i længere tid arbejdet på et forholdsvis stort koncept.

Alt virker (endnu da) heldigvis som det skal, undtagen mit loginsystem.

Jeg sætter en Session("Login") = "true" når man logger ind. Der er
imidlertid heller ikke noget problem så længe man klikker rundt på siden,
dog "logger den af" (sletter Session("Login")) hvis man idler.

Hvordan kan det løses?

Jeg har prøvet med Session.Timeout = ****, men virker stadig ikke.

Mvh Lars Sommer

Fra : F.Larsen

Dato : 07-07-02 11:32

"SWebber" <swebber@swebber.dk> wrote in message
> [...]
> imidlertid heller ikke noget problem så længe man klikker rundt på siden,
> dog "logger den af" (sletter Session("Login")) hvis man idler.

Sessionen skal time ud eller vil din server løbe tør for resourcer inden ret
længe..
Du kan styre timeout på sessioner ved brug af Session.Timeout

--
Flemming

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 07-07-02 16:40

Session.Timeout er din eneste mulighed for at styre idle-tiden på en session
direkte.

Indirekte kan du lave en cookie ved login med en passende levetid og tjekke
efter den, hvis brugeren genåbner en afbrudt session (altså et automatisk
login hvis cookien findes). Løsningen er dog kun brugbar, hvis der er én
bruger pr. maskine og sikkerhedsniveauet ikke er særligt kritisk.

Kim

--
· www.kensho.dk · psykologi og spiritualitet ·

Fra : René Jensen

Dato : 07-07-02 20:42

SWebber wrote:
> Jeg har prøvet med Session.Timeout = ****, men virker stadig ikke.

En session timeout er, som default, 20min. og bliver sat af serveren.
Bruger man Session.Timeout metoden, så vil den *KUN* have effekt såfremt
værdien er mindre end den default værdi, som er sat på serveren. I det
her tilfælde alt under 20min.
Vil du have at en session timeout skal være f.eks. 60min. i stedet for,
må du ændre på standard værdien på serveren, men som det også nævnes i
et andet indlæg, så bør man slippe sine sessions relativt hurtigt da det
tager system ressourcer på serveren.

Med venlig hilsen,
René Jensen