Hul i folden ?
Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 06-07-02 21:07

Jeg ved godt at mine heste er noget for sig selv. Det har de efter
deres ejer, men dette her synes jeg nu nok er lige lovlig groft.

For et par dage siden var der pludselig gravet et lille hul i folden,
nærmest som om nogen ville plante en lille busk. Smart, tænkte jeg, nu
laver de s*u selv et læbælte, men nej, her til morgen var det lille
hul pludselig blevet til et STORT hul. Cirkelrundt, ca. en halv meter
dybt og 2 m. i diameter. Det værste ved det var at der lå en hest nede
i hullet og hyggede sig gevaldigt. (Guess who).

Hullet var gravet møjsommeligt med meget lodrette kanter og gennem
dagen i dag har jeg set alle hestene på skift ligge i hullet og hygge
sig.

Med fare for at blive til grin, spørger jeg:
"Er der nogen der noe'n der ka' stikke den?".

PS: Dette var ikke en reklame, hverken for hestene eller hullet i
jorden

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-07-02 21:31

In article <hvieiukpvbrnf934jj3v1sp53qr6l2ll35@4ax.com>, Ole Braad-Sorensen wrote:

> [...]
> dybt og 2 m. i diameter. Det værste ved det var at der lå en hest nede
> i hullet og hyggede sig gevaldigt. (Guess who).

Det lyder godt nok underligt.

> Hullet var gravet møjsommeligt med meget lodrette kanter og gennem
> dagen i dag har jeg set alle hestene på skift ligge i hullet og hygge
> sig.

sikker på at det er hestene der har lavet hullet ??

> Med fare for at blive til grin, spørger jeg:
> "Er der nogen der noe'n der ka' stikke den?".

næh, det lyder godt nok underligt, kan du tage et billede af det ??

> PS: Dette var ikke en reklame, hverken for hestene eller hullet i
> jorden

måske de bare efterlignede poul og nulle ?

JonB

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 08-07-02 07:28

Hvis der ikke er støv/jord/mudder et sted i folden, hvor de kan rulle
sig, kan de godt finde på selv at lave det.

-dennis

Fra : taina

Dato : 10-07-02 11:08

Det gad jeg godt at se...

Hvad er der egentlig med de der reklamer, som det jo aldrig er?

mvh. tina

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 10-07-02 17:51

"taina" <tante-t@get2net.dk> wrote:

>Det gad jeg godt at se...

Du skal være så hjertelig velkommen.
Gratis kaffe/the/sodavand til alle!

Hullet er i øvrigt blevet ødelagt af voldsomt regnvejr, sandjord som
vi har holder ikke til så meget vand på en gang. Men straks er hullet
blevet "repareret" grundigt så der igen kan ligge en hest mageligt
deri.

>Hvad er der egentlig med de der reklamer, som det jo aldrig er?

Det er det der på svensk kaldes en "disclaimer".

"Nogen" har tidligere troet at jeg lavede penge på at opstalde heste
(hahahahahahaaa) og brokket sig over at jeg skrev her i gruppen.
Derfor oplysningen om at det ikke skulle opfattes som en
reklame/annonce.

Jeg ved ikke om "nogen" stadig reagerer på mine msg´s, da alle hans
indlæg bliver frasorteret konsekvent inden de downloades.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : taina

Dato : 11-07-02 20:47

> Du skal være så hjertelig velkommen.
> Gratis kaffe/the/sodavand til alle!

Fristende! Men har lige meldt afbud til min venindes fødselsdag, for at
blive hjemme og hælde medicin i syg hest. Det kan godt være, hun blev
skuffet, hvis jeg så kunne tage til Sjælland og se på huller

> [...]
> vi har holder ikke til så meget vand på en gang. Men straks er hullet
> blevet "repareret" grundigt så der igen kan ligge en hest mageligt

Tænkt på at leje dem ud til noget bygningsarbejde, udgravning el. lign.? SÅ
kunne det være, du kunne tjene penge på dem...

Fra : Nina Svanholm

Dato : 12-07-02 06:18

He he, men husk så lige at reklamere et andet sted )
(Jeg burde måske lige sige at jeg aldrig har opfattet dine indlæg som
reklame!)
Skal faktisk til at lave helt ny stald, der skal også graves
lidt..............

Sommer hilsen fra Nina.

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 12-07-02 07:44

"Nina Svanholm" <hammer@telefona.dk> wrote:

>(Jeg burde måske lige sige at jeg aldrig har opfattet dine indlæg som
>reklame!)

Det er der altså "andre" der har

>Skal faktisk til at lave helt ny stald, der skal også graves
>lidt..............

Jeg vil tage ideen op, men lige inden skal jeg først have lavet en ny
stald. Derefter kan det godt være at jeg smider en annonce, et andet
sted )

Bare fatalt. Har lige betalt Kr. 4000 for en rendegraver der skulle
grave elkabel og vand ned til det nye ridehus. Alle hestene stod og så
nysgerrigt til uden at hjælpe

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen

braadso@soholm.com
www.soholm.com

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 15-07-02 01:12

"Ole Braad-Sorensen" <braadso@soholm.com> skrev i en meddelelse

[snip]

> Bare fatalt. Har lige betalt Kr. 4000 for en rendegraver der skulle
> grave elkabel og vand ned til det nye ridehus. Alle hestene stod og så
> nysgerrigt til uden at hjælpe

*LOL* Jah, i gamle dage havde det nok set anderledes ud; så skulle hestene
have trukket det tunge læs. Det havde måske taget længere tid uden en
rendegraver, men det havde nok ikke larmet så meget.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Ole Braad-Sorensen

Dato : 12-07-02 09:28

> [...]

>blive hjemme og hælde medicin i syg hest. Det kan godt være, hun blev
>skuffet, hvis jeg så kunne tage til Sjælland og se på huller

Du skulle overveje turen alligevel. (En anden dag)
Vi har altså andet end huller at se på her...!

Adskillige flotte og friske heste, samt et helt forrygende godt
rideterræn, med mange kilometer til alle sider. Aldeles fantastisk til
en rask galop.

(Hov _DET_ var vist en reklame)

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen