CDO / Exchange: Tælle antal ulæste mail i ~
Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-07-02 19:28

Hej NG,

Er der nogen der har nogen erfaringer med hvordan man kan lave en script det
kan tælle antal ulæste mail i en given mailbox?

Det er ikke inbox'en, men en undermappe til denne, så man skal kunne angive
ID'en på den pågælgende mappe som man ønsker at finde antal ulæste mails i.

Scriptet skal køre på en exchange server hvor owa også fungere.

Hilsen
Claus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-07-02 20:38

"Claus Nielsen" <clausn@hotmail.com> wrote in message
> Er der nogen der har nogen erfaringer med hvordan man kan lave en script
det
> kan tælle antal ulæste mail i en given mailbox?

Du henter blot mappens mails ud i en collection og bruger et script ala
dette:

http://msdn.microsoft.com/library/en-us/cdo/html/_olemsg_checking_for_new_ma
il.asp

--
Jakob Andersen

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-07-02 22:34

Har du et eksempel? Jeg har prøvet lidt frem og tilbage, og den kan ikke
finde ud at udskrive noget

Claus

Fra : Jakob Munck

Dato : 08-07-02 08:33

Jeg ved ikke om det kan hjælpe dig, men på Activedeveloper.dk har Bjarne
Bekhøj lagt et community-script der indbefatter sende og modtage "breve"
(via en db), hvor der også ændres gif-ikon ved listningen af mailene når der
er læst af modtageren.

jm